Ny storspiller på det danske pakkemarked?
Onlinesupermarkedet Nemlig.com har på få år opbygget et effektivt distributionsnetværk, der leverer dagligvarer til et stigende antal husholdninger i de større byer i Danmark.
Leveringen sker oven i købet inden for et ganske snævert tidsvindue på et par timer (som ugentlig kunde hos Nemlig.com i omkring tre år har denne kun oplevet mindre end en håndfuld eksempler på tidsvinduet er blevet overskredet.)
Derfor må det give anledning til en vis nervøsitet hos PostNord og andre store aktører på pakkemarkedet, når Nemlig.com nu offentligt går ud og erklærer, at onlinesupermarkedet overvejer et indtog på det danske pakkemarked.
- Der er et kæmpe flow af pakker, og vi er allerede ude ved kunderne, så det er klart, at det er en interessant mulighed for os, udtaler kommerciel direktør i Nemlig.dom Mikkel Pileman til finans.dk.
Han påpeger, at det formentlig ikke vil kræve store investeringer, at integrere pakkedistribution i Nemlig.coms aktiviteter. Han oplyser, at et eventuelt indtog på pakkemarkedet ikke vil ske inden for de næste seks måneder.
Nemlig.com vil formentlig stå med én væsentlig udfordring på pakkemarkedet. Virksomhedens netværk dækker kun de større byer.