Direkte kontakt og godt ry sælger
Basta Forsikring har målrettet markedsført forsikringsløsninger til bus- og lastbilvognmænd, samt trailerejere, siden starten af 2016. Siden er kundebasen steget støt og stadigt stærkere. Fra indgangen til 2018 er kundetilgangen steget med hele 30 procent.
Basta Forsikring – der er en søstervirksomhed til FPR Forsikringsmægler A/S – har sammensat en forsikringspakke, som er målrettet bus- og lastbilvognmænd, samt trailerejere. En pakke, der ifølge selskabet selv, tilbyder bedre dækninger og fordelagtige priser i forhold til det øvrige forsikringsmarked.
- Vi går ud og forhandler med forsikringsselskaberne ud fra en stor kundemasse på netop vognmandssegmentet, forklarer Lars Wayland, som ansvarlig for forsikringsformidlingen til lastbil-, trailer- og busbranchen og har over 20 års erfaring med netop dette segment.
Personlig konktakt
Som nævnt, er tilgangen af nye kunder steget markant i 2018.
- Det går rigtigt stærkt lige nu, fortæller Jette Naur, som er ansvarlig for udviklingen i Basta, og forklarer fremgangen således:
- Basta er blevet en så stor succes, fordi hos os er kunden ikke bare et nummer. Kunden ringer kun et sted, og uanset om det er police-, præmie- eller skade spørgsmål, er det Hanne, Pia eller Merete du taler med. De hjælper kunden med at anmelde sine skader og følger dem til dørs for dig hos forsikringsselskabet.
Prioriteringen af den personlige kundekontakt er et klart bevidst valg. Det betyder, at kunderne er velkommen til at ringe – uden de havner i en endeløs telefonkø.
- Vores kunder kan naturligvis anmelde skader online. Men de kan også ringe på og blive betjent af en af vores medarbejdere. Det er der mange, som foretrækker – især, hvis de selv er ude og køre og gerne vil have grønt lys til at lave en aftale med værkstedet, siger Jette Naur.
Basta Forsikring har i alt syv medarbejdere, der arbejder med forsikringsservice til kunder i transportbranchen.
To nye forsikringsrådgivere
Basta Forsikring har også ansat to forsikringsrådgivere mere. Martin Andersen, som er oplært i Basta og allerede har stor erfaring, og Marco Rasmussen Schmidt som dækker Basta i Jylland. Han har været i virksomheden i 5 år og allerede kendt ansigt hos de jyske vognmænd.
Forsikringsmæglerne arbejder ifølge Jette Naur ved på forhånd at indhente al tilgængelig information om kunden, så de kan tage et udkast til en forsikringsaftale med til det første møde.
- Det betyder, at de i forvejen har et rimeligt kendskab til kundens virksomhed og kan fokusere på, at tilpasse tilbuddet præcist til kundens behov og ønsker. Det betyder også, at vi spiller med åbne kort, så kunden umiddelbart får besked om Basta Forsikring kan konkurrere med kundens eksisterende forsikringsløsning, siger Jette Naur.
- Siden starten har vi valgt, at markedsføre os via referencer fra vores eksisterende kunder. Det tager naturligvis tid, at opbygge et godt ry og synlighed i en ny branche, men det har for alvor givet positive resultater i år. Vi har samtidig sørget for, at være med på alle relevante messer over hele landet, fordi vi også her kan møde eksisterende og mulige kunder ansigt til ansigt. Både på vores egen stand, men også ved at gå ud og se på det materiel, der er udstillet og møde kunderne, slutter Jette Naur.