Ny CCO til HH
HH Ferries Group har udnævnt Susanne Kaarnimo-Knight til Chief Commercial Officer (CCO) med overordnet ansvar for koncernens kommercielle aktiviteter på Scandlines Helsingør-Helsingborg-overfarten.
Susanne Kaarnimo-Knight tiltræder stillingen i HH Ferries Group den 15. januar 2018 fra sin nuværende position som Head of Digital Development i TUI Nordic. I HH Ferries Group vil hun trække på sin kommercielle og driftsmæssige erfaring fra den internationale rejsebranche og sin ekspertise inden for strategisk planlægning og digital transformation.
- Scandlines Helsingør-Helsingborg-overfarten har en stærk markedsposition som Øresunds flydende bro, og vi vil bygge videre på denne position med udnævnelsen af Susanne på den nyetablerede post som CCO. Susanne har en stærk kommerciel og driftsmæssig baggrund, og vi ser frem til at trække på hendes digitale ekspertise fra den internationale rejsebranche i takt med den fortsatte styrkelse af vores serviceudbud gennem digitale kanaler og ombord på vores færger, siger Johan Röstin, CEO i HH Ferries Group.
Grøn over Øresund
Inden ansættelsen hos TUI Nordic, beklædte Susanne Kaarnimo-Knight flere ledelses- og marketingstillinger i KLM Dutch Airlines. I HH Ferries Group vil hun udfylde den nyetablerede CCO-stilling, som samler ledelsesansvaret for salg- og marketing-, retail-, og food & beverage-aktiviteterne.
”Jeg ser frem til at blive en del af holdet i HH Ferries Group og bidrage til den løbende styrkelse og udvikling af Helsingør-Helsingborg-rutens kommercielle profil og vores tilbud til kunder, der er på udsigt efter den hurtigste, grønneste og bedste tur over Øresund,” siger Susanne Kaarnimo-Knight.
Susanne Kaarnimo-Knight er uddannet MBA fra Helsinki School of Economics, Aalto University, og har en bachelorgrad i kommunikation fra Centrostudio Comunicazione di Enrico Cogno i Rom. Hun taler fem sprog, er finsk af oprindelse og bor i Stockholm med sin mand og to teenagedøtre.