23948sdkhjf

Tollerort har nu gang i alle fem portalkraner

COSCO Netherlands blev første containerskib.

”COSCO Netherlands” blev det første containerskib, der blev taget under kærlig behandling af alle fem nye portalkraner hos Container Terminal Tollerort (CTT) i Hamborg.

I cirka et år har blot to ud af de fem store portalkraner været i brug hos den store containerterminal, der er en del af den store hamburgske containerterminaloperatør HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG). Men for nylig kom de sidste tre af kranerne i brug, og det jubilæum fik Coscos 13.400 TEU store skib lov at være i centrum for.

Bestod med glans

CTT’s medarbejdere skulle bruge cirka halvandet døgn på at losse og læsse cirka 7.000 TEU på containerskibet med de fem portalkraner, der er udviklet til at kunne håndtere containerskibe med kapacitet på over 20.000 TEU.

Thomas Koch, administrerende direktør hos CTT:

- Håndteringen af COSCO Netherlands var første test for vores nye portalkraner og de bestod med glans. De fem portalkraner er meget pålidelige og yder som forventet. Kajplads 5 er nu optimalt udstyret til effektivt at kunne håndtere verdens største skibe, siger Thomas Koch.

Kan tage de største

Antallet af disse ultrastore containerskibe til at anløbe Hamborg Havn er steget kraftigt de seneste to år. I første halvdel af 2017 anløb skibe med kapacitet over 18.000 TEU havnen 54 gange – mere end fem gange så mange i forhold til første halvår 2015.

Ifølge Jens Hansen, bestyrelsesmedlem hos HHLA, er selskabets nye portalkraner med til at gøre den store havn som helhed mere attraktiv for kunderne:

- HHLA har foretaget den nødvendige investering i rette tid for at gøre dets containerterminaler klar til de største containerskibe i verden, der i stigende grad sættes i søen af shipping-alliancerne. Vores medarbejdere har evnerne og motivationen til pålideligt at håndtere selv store volumener. Vi har tre højeffektive kajpladser i Hamborg, der er i stand til at tage sig af de største skibe. Det er ikke kun til fordel for kunderne – det gør også hele Hamborg Havn mere attraktiv, siger Jens Hansen.

De fem portalkraner i CTT har kranarme på 74 meter i længden og en løftehøjde på 51,5 meter over kajmuren.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094