23948sdkhjf

ABAX åbner på nyt europæisk marked

Flådestyring blandt tilbuddene.

ABAX åbner for anden gang i år på et nyt marked. Nu får bilister i Polen også mulighed for at benytte ABAX’ produkter til dokumentation og flådestyring.

Polen oplever netop nu stærk økonomisk vækst, og det smitter også af på antallet af erhvervsbiler. Derfor er nu det rette tidspunkt for ABAX at udvide forretningsområdet til også at omfatte Polen. Det bliver dermed det ottende land, hvor de norske telematikprodukter bliver gjort tilgængelige.

- Det polske marked passer rigtig godt til vores forretningsmodel og de tekniske løsninger, som vi kan tilbyde, siger Petter Quinsgaard, CEO for ABAX Group, og fortsætter.

Stærk vækst

- Den stærke økonomiske vækst og nye markedsregulativer har øget vores forventninger og troen på fremtidig vækst for denne virksomhed – både i Polen og på andre markeder, siger han.

Det polske selskab er stiftet som en joint venture, hvor ABAX ejer 49 procent. Franchisetageren James Daniel er udpeget som CEO for ABAX Polen, som vil have hovedkontor i Gdynia nær Gdansk. Herfra skal de ramme de 2,5 million erhvervskøretøjer, der findes i landet.

Udvidelsen følger i kølvandet på lanceringen i Kina, der i sommer blev det første marked uden for Europa med ABAX’ tilstedeværelse. De norske udviklere af teknologi til køretøjer er tidligere i år blevet kåret til det hurtigst voksende telematikselskab i Europa. Indtoget på det nye, polske marked er et udtryk for, at ABAX som virksomhed gør det muligt at fortsætte sin regnskabsmæssige vækst samtidig med at produkterne lanceres på nye markeder.

- Vores virksomhed er organiseret på en måde, der gør det muligt for os at tilføje nye markeder, uden vi taber momentum. Franchisen i Polen vil blive en del af vores værdikæde og have direkte kontakt med vores hovedkontor i Larvik fra første dag, siger Bjørn Erik B. Helgeland, COO for ABAX Group.

Øget opmærksomhed skaber danske arbejdspladser

Travlheden med at åbne for nye forretningsben har ikke slækket på udviklingen af eksisterende markeder. Det mærker de også her i landet, hvor adm. direktør for ABAX Danmark, Pam Singh, forklarer, at danske virksomheder i stigende grad viser interesse for produkterne, som bl.a. omfatter kørebøger og flådestyring.

- Vi fortsætter vores vækst i Danmark, og derfor er vi også nødt til at udvikle vores hold af medarbejdere. De danske virksomheder ser, at vi skaber stor værdi for dem med vores produkter, og for at vi kan opretholde det høje serviceniveau, er vi på jagt efter nye medarbejdere til vores inhouse salgsafdeling. At vi nu også i højere grad kan tilbyde flere internationale muligheder i virksomheden, ser vi kun som et plus, siger Pam Singh.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064