CEVA melder om fremgang
- CEVA’s høje performance fortsatte i tredje kvartal. Vi har oplevet god vækst i vores kontrakt-loigstik-forretning. En vækst, der er baseret på øgede markedsandele. Vores Freight Management Business udvikler sig også bedre end konkurrenterne med en volumenvækst på 10,6 procent på luftfragt og 4,4 procent på søfragt. Vi havde held med at tiltrække en række nye kunder i tredje kvartal og vores kunde pipeline er stærk. Det viser alt sammen, at vores strategi virker og leverer resultater, udtaler en tilfreds CEO Xavier Urbain, CEVA Holding LLC
.
Selskabet øgede nettoomsætningen med 0,9 procent til 1.679 mio. USD. En fremgang, der skyldes volumenvækst, der delvist afbødede faldende fragtrater i Freight Management. Til gengæld øgedes omsætningen i kontraktlogistikken.
EBITDA blev i tredje kvartal forbedret med 19 procent i forhold til kvartalet før til 75 mio. USD. Det skyldes øgede markedsandele, men også omkostningsreduktioner.
CEVA øgede luftfragtsvolumenerne i Q3 med 10,6 procent i et ellers slapt marked. Det skyldes nye kunder, samt vækst i de volumenandele selskabet håndterer for eksisterende kunder. Søfragtsvolumenerne blev forbedret med 4,4 procent trods en svag markedsudvikling. Den gunstige udvikling blev dog undergravet af de ustabile fragtrater. Men selv om omsætningen faldt målt i dollar, så blev EBITDA forbedret til 27 mio. USD, mod 22 mio. USD i samme periode sidste år.
Kontraktlogistik
CEVAs kontaktlogistik-division øgede omsætningen med tre procent i forhold til tredje kvartal 2015. Det skyldes nye kunder i en række forskellige segmenter, herunder Healthcare, detailhandel og industri.
EBITDA faldt dog til 38 mio. USD set i forhold til samme periode sidste år, men lå 15,2 procent over niveauet i kvartalet før.