23948sdkhjf

Trafiksikkerhed er også image

God opførsel er også god reklame.

Et stigende antal virksomheder arbejder med at øge trafiksikkerheden. Erfaringen viser, at det både er godt for medarbejderne og en god forretning for virksomhederne. Det siger branchedirektør i DI Transport Michael Svane.

- Vi møder i DI flere og flere virksomheder, som arbejder med trafiksikkerhed. Vi har heldigvis mange og gode eksempler på, at ledelse og ansatte sammen kan ændre adfærd og kultur i positiv retning, siger Michael Svane.

Virksomhederne har mange køretøjer ude i trafikken hver eneste dag året rundt. Derfor er fokus på trafiksikkerhed i virksomhederne et stort og nødvendigt bidrag til at sikre, at alle kan færdes trygt i trafikken.

Når man er på arbejde, er der meget, der kan trække opmærksomheden væk fra trafikken på vejen. Telefonen ringer, man skal finde frem til næste arbejdsopgave, og man er måske for sent på den. Det handler altså om at planlægge arbejdet, så man kan koncentrere sig om trafikken.

- Det er vigtigt at huske på, at der er god økonomi i at tænke trafiksikkert. Der opstår færre materielle skader, medarbejderne får færre sygedage, og der bliver brugt mindre brændstof, siger Michael Svane.

- For mange erhvervsvirksomheder er køretøjet jo også en rullende reklame. God opførsel i trafikken er god reklame, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078