23948sdkhjf

ITD: Endelig i mål

Medbringertrucks er et gode for vognmænd

ITD: Endelig i mål

Medbringertrucks er et gode for vognmænd

Ligesom DTL er ITD yderst tilfredse med, at medbringertrucks langt om længe har fået den nødvendige godkendelse hos myndighederne.

- Det er en rigtig god nyhed for branchen, siger chefkonsulent Jørn-Henrik Carstens fra ITD, der indledte arbejdet med medbringertrucks for to år siden og han uddyber:

- Det, at medbringertruck ikke længere tæller med i den samlede længde af vogntoget, betyder, at mange vognmænd kan fylde flere paller på vognen, og det er både godt for miljøet og økonomien. Desuden giver det øget fleksibilitet i flåden, at det ikke længere er nødvendigt at korte køretøjerne op for at kunne medbringe en gaffeltruck til aflæsning hos kunden.

- Ud over den øgede godsmængde kan vognmændene også være mere fleksible i deres arbejde, når de har egen truck med, fordi de kan sætte varer af direkte i indkørslen eller helt ind på lageret, forklarer Jørn-Henrik Carstens.

Han understreger, at den hidtidige praksis, hvor vognmænd har købt kortere trailere, nu er blevet gjort overflødig. Men på trods af at de forventede, kommende regelændringer rammer de vognmænd, der inden for de seneste år har investeret i korte lad, mener Jørn-Henrik Carstens, at regelændringen er god for branchen, da trailere i fuld længde ud over at være mere effektive og mere fleksibelt kan indgå i den øvrige transport, har en højere brugtpris end de kortere lad og dermed er bedre for økonomien.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063