Når frihøjden er afgørende
BevoNac, Bevola Nordic Axle Concept, bygger på et koncept, hvor akslen er tilpasset de nordiske forhold med meget vinter – og skovkørsel.
-Bevolas succes med BevoNac opstår i det tætte samarbejde mellem leverandør og kunden. Bevola ønsker at skabe den bedste driftsøkonomi i alle led – gennem justering og løbende optimering på Bevolas aksler, udtaler marketingkoordinator Tanja H. Dyring.
-Endvidere er det afgørende for Bevola, at vognmanden opnår en besparelse i sin daglige drift, samtidig med at virksomheden udvikles og vækster. Bevola hjælper, gennem innovative og miljøbevidste optimeringer og koncepter, at få virksomhederne til at vækste og give positive resultater på bundlinjen, forklarer Tanja H. Dyring.
Akslerne fremstilles på licens hos Assali Stefen, der gennem 30 år har produceret styrende aksler for Meritor. Assali Stefen har i samarbejde med Bevola videreudviklet akslerne.
BevoBur udmærker sig ved den forstærkede arm, der gav plads til at optimere bremsekaliberens placering, således at bremsesystemet blev optimalt beskyttet og markfrigangen blev markedets absolut bedste. BevoBur er akslen til offroad og velegnet til skov og entreprenør lignende transporter.
-BevoBur har nu været i drift i en årrække, under vanskelige og ekstreme forhold i den nordiske skovindustri, forklarer akselekspert Stefan Nilsson. Stefan Nilsson er produktchef for BevoNac.
Via CAAC kan Bevola i dag dokumentere væsentlige besparelser på brændstof, dækslid og reparationer. Derudover kommer det mindsket CO2 udslip, mindre slid på vejene og en øget komfort.