23948sdkhjf

Regn med kø

Banen påvirker trafikken på Motorring 3 ved Brøndby.

Den nye bane København Ringsted skal anlægges i en tunnel under Motorring 3 vest for Vestvolden. Udgravning og anlæg af tunnelen sker, mens bilerne kører på Motorring 3.

Vejdirektoratet forventer, at arbejdet starter fredag den 10. april, og løber frem til efteråret 2016.

Trafikken vil i perioden skiftevis blive omlagt til den øst- og vestlige side af motorvejen, hvor der etableres dobbeltrettet trafik.

Antallet af kørespor opretholdes i begge retninger, dog er de smallere end normalt, og derfor er hastigheden sat ned til 80 km/t. Det betyder, at trafikanterne i myldretiden må påregne længere rejsetid, indtil anlægsarbejdet er færdigt i 2016.

-Motorring 3 hører til blandt landets mest trafikerede veje med langt over 100.000 daglige trafikanter, og derfor gør vi i Vejdirektoratet mest muligt for at opretholde en god og sikker trafikafvikling. Dog kan vi ikke undgå, at det arbejde der skal i gang kommer til at genere trafikanterne, siger Peter Garborg, projektleder i Vejdirektoratet.

For at få plads til banen i en tunnel under Motorring 3, er det nødvendigt først at lukke den østlige halvdel af motorvejen mens udgravningen foregår og efterfølgende foretages den samme manøvre på den vestlige side af motorvejen. Denne arbejdsmetode vil være sikker for såvel trafikanter som for de entreprenører som skal arbejde tæt på den kørende trafik.

Banen skal også anlægges i en tunnel under lufthavnsrampen, som dagligt leder trafikken fra Holbækmotorvejen og Motorring 3 ud på Amagermotorvejen mod Kastrup Lufthavn.

For at det kan lade sig gøre skal der anlægges en hel ny lufthavnsrampe mellem Holbækmotorvejen til Motorring 3. Den nye lufthavnsrampe vil blive hævet 4 meter således at banen kan føres under rampen.

Arbejdet er gået i gang, og den nye lufthavnsrampe forventes færdig og taget i brug i november 2015.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.046