Ny sparemodel
MANs nye sparemodel tilbyder nu endnu større brændstofbesparelser end sin forgænger.
Siden lanceringen af EfficientLine konceptet i 2010 har mere end 27.000 kunder i Europa købt en af MANs EfficientLine modeller.
Nu er arvtageren - MAN TGX EfficientLine 2 - klar til at tage over med endnu større brændsstofbesparelser – helt præcist 6,57 procent mindre brændstofforbrug i forhold til forgængeren, viser de imponerende målinger, som er foretaget og verificeret af det anerkendte tyske testinstitut TÜV.
Den nye MAN TGX EfficientLine 2 har vist sig at være et attraktiv redskab til at overvinde de store udfordringer, der følger af øget konkurrencepres, stigende dieselpriser og strengere miljøkrav, som transportbranchen hver dag bliver stillet overfor.
MAN har bygget videre på det succesfulde EfficientLine koncept og har indført ny teknologi til at finde de yderligere besparelser.
Alle de nye elektroniske systemer til at reducere brændstofforbruget er nu standard på TGX EfficientLine 2.
Den nye EfficientCruise fartpilot giver en brændstofbesparelse på op til seks procent ved optimal udnyttelse af rulle energi, ved kørsel på bakker og hældninger.
Drivlinien i TGX EfficientLine 2 er baseret på den opdaterede D26 motor med „TopTorque“ og dermed ideel til brændstoføkonomisk kørsel ved særligt lave hastigheder.