23948sdkhjf

World Careers runder 10.000 følgere på Facebook

Vil man nå ud til de unge mennesker, skal det ske i øjenhøjde.

Det har været den overordnede tilgang, Det Blå Danmarks rekrutteringsindsats World Careers har haft, siden man ændrede markedsføringskurs i foråret 2013. Via en fokuseret indsats er antallet af følgere på det sociale medie Facebook gået fra 400 til mere end 10.000.

-Det er en udvikling, som vi er meget stolte over og tilfredse med. Udviklingen følger den strategi, vi har lagt for at ramme de unge meget mere direkte de steder, hvor de befinder sig, altså ikke mindst på de sociale medier, siger kampagneleder Anne Bay Riisager.

Nøglen til succesen har været at markedsføre Det Blå Danmark mere målrettet over for de unge mennesker, der er interesserede eller kunne være interesserede i en karriere i den maritime verden, blandt andet via annoncer samt de gode historier på Facebook.

Samtidig har World Careers være i stand til at opretholde og fastholde følgerne, ved at brugerne kan se en løbende værdi i af at følge med.

Det gør de blandt andet ved at en række nøje udvalgte ”ambassadører” fra Det Blå Danmark beretter om deres dagligdag ved brug af tekst, fotos og videoer.

Kampagnen er finansieret gennem støtte fra Den Danske Maritime Fond, TORM Fonden, D/S Orients Fond, Den A.P. Møllerske Støttefond og Lauritzen Fonden.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094