23948sdkhjf

DSV flyttet ind i nyt og moderne samlingspunkt

DSV er flyttet ind i sit kæmpestore, nye domicil i Hedehusene, og det har skabt mere synergi imellem koncernens medarbejdere.

For syv år siden legede transport- og logistikvirksomheden DSV for første gang med tanken om at flytte ud af selskabets daværende rammer i Brøndby. Virksomheden lod det ikke blive ved tanken, og den 1. september flyttede en af Europas største transportudbydere således ind i sit nye, kæmpestore domicil på Hovedgaden i Hedehusene.

Mere effektiv og præsentabel

DSV’s Brian Winther Almind fortæller i et interview til Danmarks Transport-Tidende, at tiden var inde til, at det store selskab skulle have et nyt og moderne samlingspunkt. Ikke blot for den danske organisation, men for DSV’s aktiviteter i hele verden.

- Vi ville gerne være blevet boende i Brøndby, hvor vi også har en masse kunder, men rammerne var for små. Og vi kunne ikke finde jordstykker derinde, der kunne håndtere en virksomhed som vores. Så det blev denne platform herude, siger Brian Winther Almind, der til daglig sidder i Group Property – DSV’s ejendomsdivision, der har det strategiske og overordnede ansvar for selskabets cirka 700 ejendomme på verdensplan.

- Vi får besøg af kunder, politikere, statsledere og ambassadører fra hele verden, og vi er en af Danmarks største virksomheder. Derfor var det også vigtigt for os, at vi kunne tilbyde vores kunder en mere effektiv og præsentabel partner. Vi har samlet en masse viden i samme hus, og det giver nogle synergieffekter mellem medarbejderne, som gerne skulle komme kunderne til gode, siger Brian Winther Almind.

Miljø og bundlinie

Der er i alt blevet plads til 50 medarbejdere i den 12.000 kvadratmeter store terminal og 650 medarbejdere i den 16.000 kvadratmeter store kontorbygning, der huser DSV Road, DSV Air & Sea, Global IT og Group, der blandt andet omfatter selskabets ledelse.

Hovedbygningen er bygget efter bygningsreglement 2020, fortæller Brian Winther Almind:

- Så vi har faktisk fremtidssikret bygningen langt ud over det, myndighederne kræver. For vi ved godt, at vi som en del af transportbranchen forurener med det, vi laver, og vi vil gerne give noget igen. Når det er sagt, så gør vi ikke den slags, med mindre vi kan se et afkast i det, for vi er jo også en virksomhed, der skal tjene penge. Men vi kan se, at det godt kan gå hånd i hånd at tilgodese både miljø og bundlinie, så det er ikke en svær ting at arbejde med, siger Brian Winther Almind.

DSV’s nye bæredygtige hovedkvarter indeholder blandt andet intelligent styring af energiforbrug og –forsyning, naturlig ventilation via facade og atriumtag, tre-lags glas, LED-belysning samt affaldshåndtering, der samler grønt affald, der køres på bioanlæg og kan varme 60-80 huse. Derudover solceller på terminalbygningen, der på maksimalt solrige dage kan dække matriklens behov for strøm.

DSV-koncernen og dens cirka 22.000 medarbejdere omsatte i 2013 for i omegnen af 46 milliarder kroner. Selskabets nye hovedkontor har i alt kostet 450 mio. kr., men investeringen vil ikke have nogen indvirkning på DSV’s samlede driftsresultat, lyder det fra selskabet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062