23948sdkhjf

Bæredygtige leverancer er en konkurrencefordel

Miljøspørgsmål er stadigt vigtigere for forbrugerne.

Ny undersøgelse fra Descartes viser, at bæredygtige leverancer er en konkurrencefordel, og kun 38 procent mener, at e-handlen lever op til forventningerne til bæredygtige leveringsalternativer. Hvad gør e-handelen så for at håndtere bæredygtighed?

Ikke tilstrækkeligt ifølge en ny undersøgelse, som er gennemført på vegne af Descartes, der er systemleverandør med løsninger inden for toldbehandling, ruteoptimering og transport management.

Undersøgelsen ’Retailers: Sustainability is Not a Challenge, It’s An Opportunity’, gennemført af SAPIO Research på vegne af Descartes, har undersøgt forbrugernes opfattelse af, hvor godt e-handelen opfylder forventningerne til bæredygtige leverancer. Interviews med 8.013 forbrugere i ni europæiske lande, USA og Canada giver værdifuld indsigt i, hvor afgørende spørgsmålet om bæredygtighed er i købs- og leveringsbeslutninger.

- Den fejl, mange inden for e-handel gør, er at de betragter bæredygtige hjemmeleveringer som endnu en udfordring fra forbrugerne i stedet for at se det som en mulighed for at tage vigtige markedsandele, reducere leveringsomkostninger og miljøpåvirkning. Undersøgelsen viser, at mange forbrugere foretrækker leverandører, der tilbyder miljøvenlige leveringsalternativer for at reducere miljøpåvirkningen og samtidig reducere leveringsomkostningerne, siger EVP, Industry & Services hos Descartes, Chris Jones.

/anga.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14