‘Ordnung muss sein’ i DHL-kvartalsrapport
Deutsche Post DHL Group formåede i første kvartal af 2022 at øge koncernomsætningen med intet mindre end 19,8 procent til 22,6 mia. euro, mens EBIT steg til 2,2 mia. euro fra 1,9 mia. euro i samme periode sidste år.
Global B2B handel var den væsentligste vækstdriver i løbet af kvartalet, lyder det fra selskabet, der tilføjer, at ”bred og robust logistikportefølje betaler sig igen”.
- I første kvartal så vi den forventede normalisering af e-handel. Vi var dog i stand til at overkompensere den udvikling med stærke resultater i vores globale logistikaktiviteter. Endnu en gang viste vores portefølje - afbalanceret efter region og sektor - sig at være et stærkt og robust fundament for vores succes. Samlet set havde vi en god start på året og øgede vores indtjening yderligere, siger Frank Appel, administrerende direktør for Deutsche Post DHL Group. Med hensyn til konsekvenserne af krigen i Ukraine tilføjede Frank Appel:
- Efter krigsudbruddet har den globale handel indtil videre vist sig modstandsdygtig, men alligevel følger vi nøje de stigende udfordringer for den globale økonomiske udvikling.
Koncernen bekræfter i kvartalsrapporten de finansielle lang- og mellemsigtede mål med en EBIT på 8 mia. euro - +/- 5 procent - i indeværende finansår.
/anga.