Profil træder tilbage i Hamborg
Med Ingo Egloffs fratrædelse som bestyrelsesmedlem den 31. marts, ændrer Port of Hamburg Marketing (HHM) sin organisationsstruktur; herunder både driftsmæssige og organisatoriske forhold i foreningen.
Ingo Egloff har formet og udviklet Port of Hamburg Marketing sammen med Axel Mattern siden 1. januar 2014. Efter sin tid som medlem af Forbundsdagen var han i stand til at bruge sit værdifulde netværk til at rette politisk opmærksomhed mod ikke kun Hamborgs havn, men også maritim industri, vigtige infrastrukturprojekter og andre tyske havne.
Et godt eksempel på dette er „Hafenfrühstück“ – eller ’havne-morgenmad’, en regelmæssig begivenhed for politikere i Hamborgs statsrepræsentation i Berlin.
- Med sin kreativitet, beslutsomhed og overtalelsesevne lykkedes det gentagne gange for Ingo Egloff at fremhæve fordelene ved Hamborg Havn i den globale forsyningskæde - et vigtigt aspekt, når det kommer til fordelingen af føderale midler til infrastrukturprojekter. Vi kommer til at savne ham, siger Axel Mattern, der fremover vil fungere som eneste bestyrelsesmedlem.
Nyt virksomheds-setup
Direktionen ledes af Axel Mattern, mens Kerstin Pfietzmann har ansvaret for økonomi og administration. Mathias Schulz og Bengt van Beuningen står for marketing, kommunikation og strategi.
- På grund af erfaringerne under pandemien og de medfølgende nye bredere aktivitetsfelter var en reorientering af vores organisationsstruktur meget vigtig. Derudover sikrer vi en glidende overgang, der går hånd i hånd med personaleændringer. Med de ændringer, der nu er foretaget i tæt samråd med vores foreningsudvalg, er vi ved at klargøre og forberede Port of Hamburg Marketing rigtig godt til fremtidige udfordringer, siger Axel Mattern.
/anga.