23948sdkhjf

Green Cargo udvider rutenetværk

Stærkt øget efterspørgsel efter intermodale fragtløsninger skaber to nye direkte ruter.

Med to nye direkte indenrigsruter fra Trelleborg og Gøteborg griber Green Cargo den stigende intermodale trafik, der ankommer til havnene i Syd- og Vestsverige, for at fortsætte deres rejse med jernbane til Mälarregionen.

Disse ruter giver kunder inden for Green Cargo-netværket en høj afgangsfrekvens, hurtige leveringstider og punktlighed.

Det skriver Green Cargo i en pressemeddelelse.

Gøteborg-Stokholm og Trelleborg-Stockholm

På vestkysten forbinder Green Cargo via APM- og Arken-terminalerne ved Göteborgs Havn og går direkte til Rosersberg i det nordlige Stockholm. Fra Trelleborg Havn går fragten via Nässjö og fortsætter direkte til Årsta i det sydlige Stockholm.

- Vi er ansvarlige for at opfylde kundernes krav og behovet for hurtigere og miljøvenlige forbindelser mellem Skåne og vestkysten til og fra Mälardalen. Det er en effektiv løsning med langdistancegods på jernbane og kortdistancegods på vej, som reducerer partikeludledningen og bidrager til øget trafiksikkerhed på vejene, siger Jan Elgström Strategic Key Account Manager med ansvar for de direkte ruter.

Målbart grønnere

Transport af langdistancegods med jernbane frem for ad vej reducerer miljøbelastningen betydeligt. Flytning af godset med jernbane mellem Gøteborg og Rosersberg resulterer i en udledning på 0,032 kg CO2 sammenlignet med 900 kg CO2 udledt af vejgods. Og mellem Trelleborg og Årsta ville jernbanegodset stå for 0,04 kg CO2 mod 1.100 kg CO2, der udledes gennem vejtransport.

- Styrken i vores netværk kombineret med disse to nye direkte ruter gør os i stand til at imødekomme varierende krav til alt fra individuelle lastbærere til store jævne flow på en fast tidsplan med fem til seks afgange på en uge. Løsningen er optimeret til intermodal transport af trailere, containere, tankcontainere og veksellad, siger Jan Elgström.   /Smir

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079