23948sdkhjf

TUR’s nye ambassadører skal sælge transportbranchen

Ni unge skal fortælle om livet som transportlærling.

Der var spænding i luften, da TUR’s ni nye ambassadører den 25. – 26. november for første gang mødte hinanden til en todages workshop med TUR. Her skulle ambassadørerne lære hinanden at kende og blive klædt godt på til at være ambassadører for transportuddannelserne.

På workshoppen blev ambassadørerne blandt andet undervist i brugen af Instagram, herunder hvordan man poster almindelige opslag og stories med gode hashtags, samt laver et godt Reel (små videoer med musik), der kan skabe højt engagement på platformen. Ambassadørerne har nemlig fået den fornemme opgave at synliggøre transportuddannelserne på Instagram ved at dele ud af deres oplevelser på skole og i praktik.

Udover at dygtiggøre sig på de sociale medier blev ambassadørerne undervist i præsentationsteknikker, og hvordan man laver en god præsentation foran et større publikum. Ambassadørerne er en del af TUR’s nye kampagne ”Book en lærling”, som er et tilbud til folkeskoler, efterskoler, jobcentre mv., der ønsker at få et oplæg med en transportlærling og praktikpladskonsulent fra TUR.

Ambassadørerne bliver primært at finde på Instagram og til oplæg på skoler rundt om i landet, men de er også til stede til DM i Skills 2022, hvor deres primære opgave bliver at fortælle besøgende om livet som lærling i transportbranchen.

TUR’s ni nye ambassadører er:

Thor Kobberup, Ole Larsen og AMU Nordjylland

Christina Wedel, Universal Transport og EUC Lillebælt

Michelle Jensen, Dansk Retursystem og AMU Nordjylland

Annemette Andersen, Skive Fragt og UC Holstebro

Emmelie, Vendelbo Spedition og AMU Nordjylland

Phillip, Per Aarsleff og Learnmark TECH

Jesper Nielsen, SCT Transport og DEKRA

Tatiana Hansen, LEGO og EUC Lillebælt

Sandra Hoile, Arla Foods Amba Holstebro og Learnmark TECH

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157