23948sdkhjf

Bring leverer samme dag til 2 millioner danskere

Bring investerer nu i en helt ny fuldautomatiseret lagerløsning uden for København.

Når den nye lagerløsning er på plads, vil 2 millioner dansker kunne modtage grønnere leveringer samme dag, som købet handles online.

Det oplyser Bring i en pressemeddelelse.

Brings fuldautomatiske lagerløsning, Shelfless, er allerede tilgængelig i Oslo, og den svenske version i det nordlige Stockholm åbner i marts 2022. Shelfless i Danmark forventes klar i løbet af første kvartal af 2023.

Øget e-handel

For at imødekomme den stigende vækst inden for e-handlen samt forbrugernes forventninger til hurtigere og grønnere pakkeleveringer, har Bring besluttet at bygge et nyt automatiseret lager med Autostore uden for København. Det nye lager kommer til at ligge i Køge.

- Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger. Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter, at kunden har bestilt deres varer online. Dette er en stærk nordisk satsning, der muliggør både hurtigere og grønnere leveringer til slutmodtagere, siger siger Per Öhagen, koncerndirektør for division E-handel og Logistik hos Bring.

Auto-store-løsning

Navnet, Shelfless, indebærer, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder, men bruger Brings autostore-løsning.

Med Shelfless kan netbutikken fokusere på at sælge, mens Bring og Shelfless sørger for alt det logistiske samt levering til slutkunden. Lageret uden for København bliver det tredje af sin slags, som Bring etablerer i Norden. Brings digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.

Med Shelfless kommer netbutikkernes fysiske varelager til at ligge på Brings lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med Brings og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider. Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.

- Dette er en vigtig investering for vores ambition om at være førende inden for e-handel i Norden. De kunder, som kommer til at benytte Shelfless, får også adgang til en digital løsning, hvor de nemt kan se hele købsrejsen, slutter Rickard Slettmyr, ansvarlig for etableringen af Shelfless i Norden.   /Smir

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14