Spot på Svane Shipping
Sydbank har i nogen til sat spot på samarbejdet med en række af bankens erhvervskunder. Senest hos den voksende logistik- og shippingvirksomhed, Svane Shipping på Kolding-havn.
Sammen med professionelle filmfolk er Sydbank i gang med at banke på hos en lang række erhvervsvirksomheder, så de kan fortælle om deres strategi, vækst og hverdag – til filmkameraet. Filmen med det familieejede Svane Shipping er netop afsluttet.
- Jeg er glad for, at jeg sagde ’ja tak’ til at medvirke, for jeg havde mine betænkeligheder, fordi vi lige for tiden har rigtig travlt. Vi deler gerne ud af vores viden og tilgang, men det er noget andet, når kamera- og lys-folk er lige i hælene på en over flere dage. Det skal man have tid til, siger adm. direktør, Jesper Hansson, hvis firma er grundlagt tilbage i 1926.
Big bags til dansk landbrug
Svane Shipping har været på en digital rejse, så logistikken i dag foregår uden print og papirer, samtidig skal de som mellemstor virksomhed i logistiksektoren være hurtigere til at tænke anderledes.
- At være en familieejet virksomhed betyder, at vi kan træffe hurtige beslutninger i en til tider konservativ sektor. Vi er derfor agile og hurtigt kan tilpasse os fx landbruget, som vi leverer til. Samtidig ved min far og jeg, hvor vi har hinanden, når det kommer til de store beslutninger som drift, værdiansættelse og generationsskifte, fortæller Jesper Hansson, der samtidig slår fast, at shipping og skibstransport er den grønneste transportform, der findes.
Svane Shipping transporterer særligt landbrugsprodukter som korn, foderstoffer, GMO, non-GMO, økologiske produkter og gødning. Gødningen bliver sækket op i såkaldte big bags på 750 kg og sendt ud til det danske landbrug. Svane Shipping er derfor heller ikke særlig påvirket af COVID-19 situationen med leverance af basisprodukter til landbruget samt underleverancer til industrien.
Nyt og kreativt samarbejde
Som led i Sydbanks storstilede kampagne, Danmarks Erhvervsbank, har Danmarks tredjestørste bank med hovedsæde i Aabenraa, siden januar 2021 inviteret sine erhvervskunder ind i filmens verden, så de kan få lavet en film om sig selv og deres virksomhed.
- Det er første gang, vi har et så kreativt samarbejde med vores erhvervskunder, hvor samtaleemnerne normalt ligger inden for rådgivningen sammen med bankfaglige, investeringsmæssige og finansielle emner, siger områdedirektør, Dennis Vibjerg, Sydbank. Han fortsætter:
- Hele kampagnen gør det, vi også gør til daglig – og som alle taler om – nemlig sætter kunden i centrum. Samtidig har vi selv kun en diskret og underspillet rolle – også selvom vi betaler regningen. Jeg bliver, hånden på hjertet rigtig stolt over at være finansiel rådgiver for sådan en dygtig virksomhed.
Alle Sydbanks kampagne-film er forskellige, og virksomhedsejerne er mere eller mindre med til at planlægge indholdet, så de kan genkende sig selv i den færdige film. Når filmen er færdigklippet og farvebehandlet, får hver virksomhed – helt uden omkostninger – overrakt et flot og langvarigt filmisk visitkort.
Filmen om Svane Shipping er den ottende kampagne-film, der bliver vist på TV2 og TV2News og andre steder.
Sydbanks kampagne ’Danmarks Erhvervsbank’, der blev lanceret i januar, sætter den enkelte erhvervskunde i hovedrollen. Cirka 40 film forventes at blive planlagt i 2021. /Smir