Transportkoncern går digitalt
Transportkoncernen H. Daugaard A/S gør forretningen digital og ser et stort potentiale i ASPECT4's chauffør-app. Kommunikationen med chaufførerne flytter ud på appen og sparer papir og tid.
- Vi ser et mega potentiale i chauffør-appen, fordi vi kan få meget information direkte ud til vores lastbiler, siger Lars Romsøe, Group IT Manager, H. Daugaard A/S, der årligt transporterer over 2 mio. ton gods inden for vej-, bane- og skibstransport.
Fra papir til digitalt
H. Daugaard er i gang med en transformation fra 100 procent papirdrevet til en digital virksomhed.
En chauffør-app fra EG ASPECT4 er en vigtig del af den digitale tur.
- Chauffør-appen sparer rigtig meget tid og papir. Vi ønsker at gøre vores hverdag så digital som mulig for vores chauffører. Med appen slipper vi for en hel del opkald. Chaufførerne skal ikke længere ringe ind på kontoret hver morgen for at få at vide, hvor de skal afhente gods. Alt det gør vi appen nu, forklarer Lars Romsøe og tilføjer:
- Vi kommer også til at bruge den til signering af vores fragtbreve, vi vil arbejde med Track and Trace, hvor man bekræfter, at man har afleveret godset hos kunden, ligesom vi vil bruge en digital køreseddel.
Digitalisering er nødvendig for konkurrenceevnen
H. Daugaard har mange chauffører, og appen spiller derfor en rolle for meget information, der skal 'ud over rampen i dagligdagen', som Lars Romsøe siger.
- Vi har både testet appen og har den i drift. Alle vores chauffører skal have appen, ligesom vi har en masse fremmede vognmænd, som kører for os, og dem skal vi også have med i loopet med chauffør-appen. I H. Daugaard ønsker vi at gøre alt så digitalt som muligt. Når data udveksles enkelt og mere automatisk giver det markante tidsbesparelser - og dermed konkurrencefordele i markedet. Chauffør-appen er en stor del af vores digitalisering, fordi den fører direkte ud i vores lastbiler, siger Lars Romsøe, Group IT Manager, H. Daugaard A/S. /anga.