Fødevare-startup bruger Descartes WMS
Det tyske startup-selskab KoRo Handels GmbH, der leverer mad direkte fra producent til forbruger, har gennem coronakrisen måttet tilpasse aktiviteterne. Implementering af Descartes’ specialtilpassede WMS til e-handel har gjort det muligt for KoRo at forbedre og effektivisere deres e-handel betydeligt, lyder det fra selskabet.
- Covid-19 pandemien har medført stigende efterspørgsel blandt vores kunder. Vores løsning kunne ikke håndtere den store stigning, hvilket medførte forsinkede leverancer, og at vores kundeserviceafdeling blev invaderet med spørgsmål og bestillinger. Vi havde derfor akut behov for en ny løsning, og på kun 30 dage lykkedes det os at implementere Descartes WMS til e-handel. Derfor kan vi nu håndtere den øgede efterspørgsel og forbedre kundetilfredsheden. Nu udsender vi cirka 30.000 pakker pr. måned, og selv på de mest intensive dage sendes pakkerne afsted samme dag, siger proceschef hos KoRo, Biggy Le.
Descartes WMS til e-handel automatiserer hele e-handelsprocessen – fra den indledende varemodtagelse til levering og returhåndtering. Den hurtige implementering gør det muligt for små og mellemstore forhandlere at opskalere deres virksomhed og håndtere det stigende behov for e-handel, lyder det fra Descartes.
- Vi er glade for, at vores løsning hjælper KoRo til at forbedre kundeoplevelsen, reducere arbejdsbelastningen og øge antallet af vellykkede leverancer. Vores e-handelsløsninger kan nemt tilpasses kundernes unikke og komplekse krav og integreres med et bredt udvalg af interne systemer, indkøbskurve og markedspladser. Dermed kan forhandlere opskalere deres e-handelsvirksomhed på en lønsom og smidig måde, siger Dirk Hashke, VP & General Manager E-commerce hos Descartes. /anga.