Ny alliance vil skabe fælles one-stop koncept
Det skal være muligt for kunderne at få et fuldt one-stop eftersyn fra dæk til trailer på én gang, så transportørerne ikke bruger værdifuld tid på at besøge flere dækcentre og værksteder. Det er filosofien bag et nyt dansk strategisk partnerskab mellem den Michelin-ejede dækkæde Euromaster og KH OneStop, der er køletrailer- og Thermo King serviceleverandør til transportbranchen. Som en start flytter dækspecialisterne fra Euromaster fra 1. april således ind på KH OneStops serviceværksteder i de to travle knudepunkter for lastbilstrafikken i Vejle Nord og Aarhus Syd.
Partnerne fortæller desuden, at de allerede nu blandt andet ser på mulighederne for, at KH OneStop kan få plads på Euromasters nyåbnede afdeling i Avedøre som næste led i samarbejdet.
One-stop reparation og service minimerer nedetid
Med det nye partnerskab skaber Euromaster og KH OneStop et sandt one-stop koncept til fordel for begge virksomheders kunder, hvor de to specialister supplerer hinanden på de områder, hvor man ikke tidligere selv har haft kompetencerne eller faciliteterne til rådighed.
Det siger Thomas Henriksen, direktør i KH OneStop:
- Tid er penge, og i særdeleshed i transportbranchen, hvor hvert eneste minut på værksted kunne være brugt på vejene. Hos KH OneStop er vi specialister i alt omkring trailere på nær dækservice. Med Euromaster på holdet kan vi nu tilbyde et fuldt one-stop servicetjek og få chaufførerne hurtigt af sted igen, siger Thomas Henriksen.
Med det nye samarbejde kan kunderne nu også få foretaget servicetjek af dækkene hos KH OneStop på lokationerne i Vejle og Brabrand. Det giver øget sikkerhed, bedre brændstoføkonomi og mindre CO2-udledning for transportørerne at få tjekket dæktrykket og dækkene løbende, fortæller direktør i Euromaster, Henrik Fusager:
- En lastbils dæk er helt afgørende for brændstofforbruget og sikkerheden under kørslen. Det er vores ambition med det nye samarbejde, at alle lastbiler og trailere, der er til service hos KH OneStop, får tjekket dækkene efter i sømmene, så transportørerne er bedre rustet mod alvorlige breakdowns og kan undgå unødig tid på værkstedet, siger han.
Planer om udvidelse
Hos Euromaster er man i gang med en større ekspansionsstrategi, og Henrik Fusager har derfor været ude at lede efter nye lokationer til virksomhedens servicecentre.
- Vi er ved at vokse ud af vores nuværende servicecentre. Samtidig har vores service længe været efterspurgt i knudepunkterne omkring DTC og Logistikparken, så samarbejdet med KH OneStop passer perfekt ind i vores strategi for fremtiden. Nu kan vi hurtigt etablere os på to nye toprelevante lokationer og samtidig tilbyde vores kunder en bedre og mere fuldendt service med hjælp fra en af de mest kompetente spillere i branchen, siger Henrik Fusager.
Euromaster flytter i første omgang ind på to af KH OneStops fem servicecentre, og det er planen, at samarbejdet også skal gå den anden vej, så KH OneStop får plads på flere af Euromasters 35 servicecentre.
- Vi er sikre på, at der et kæmpe potentiale i partnerskabet med Euromaster, og vi er allerede ved at se på, hvilke af vores og Euromasters lokationer, der giver mest mening at rykke på som det næste skridt. Vi glæder os meget til at komme i gang, siger Thomas Henriksen. /anga.