23948sdkhjf

Dansker får topjob hos Continental

Jesper Nielsen får ansvar for truckdæk i Tyskland.

Med 11 års erfaring fra Continental Dæk Danmark A/S er Jesper Nielsen internt headhuntet til stillingen som Product Manager med ansvar for truckdæk i Tyskland. Han er dermed blevet en del af et internationalt team, der skal være med til at udvikle fremtidens dæk og teknologier.

Med et utal af udviklere og flere ingeniører end IT-virksomheden Apple investerer den tyske dæk- og teknologigigant Continental konstant i udvikling og optimering af produkter og nye teknologier. Den indsats skal danske Jesper Nielsen nu være en del af. Sammen med resten af teamet skal han være tovholder for fremtidens dæk-og teknologiudvikling, og på baggrund af hans mangeårige erfaring i de nordiske afdelinger skal Jesper Nielsen have ansvaret for vinterdæk og regummiering af dæk til tunge køretøjer.

- Det er jo et kæmpe skulderklap at blive headhuntet til den spændende stilling. Selvom jeg kender området indgående via mangeårig erfaring i vinterproduktionerne, lærer jeg stadig hver dag – og det er især kommet som en overraskelse, hvor kompleks dækudvikling er. Det tager lang tid, fordi alt skal testes og udvikles til perfektion, siger Jesper Nielsen.

Udviklingsteamet har hovedsæde i Hannover og er sammensat af internationale profiler fra blandt andet Tyskland, Mexico og Tyrkiet. Selvom Jesper Nielsen tiltræder i en ny stilling, bibeholder han stadig dele af ansvaret i sin nuværende stilling som Nordic Marketing & Business Development Manager Truck Tires.

Vigtigt med dansk profil

Ifølge administrerende direktør hos Continental Dæk Danmark A/S, Georg Nielsen, er udvælgelsen af Jesper Nielsen et stort skulderklap til hele den danske afdeling. Han understreger samtidig, at den danske profils nye position vil skabe stor værdi for koncernen.

- Jesper har den helt rette viden og erfaring til jobbet. Gennem hans karriere hos Continental har han vist sig som en stærk profil, så det er en kæmpe cadeau til ham. Selvom vi desværre kommer til at se ham mindre i Danmark, er det uden tvivl en gevinst for hele koncernen. Samtidig ser vi det som en kompliment, at netop en dansk profil er blevet udvalgt. Det viser, at vi er med i toppen, når det kommer til dialog med kunderne om udfordringer og ønsker til udviklingen af fremtidens dæk, lyder det fra Georg Nielsen. /anga.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.129