Ny marketingschef i CPH
Københavns Lufthavn ansætter Pernille Helweg som ny Head of Marketing og udvider samtidig stillingen til også at rumme ansvaret for Customer Experience. I sin nye stilling skal Pernille Helweg stille skarpt på den gode kundeoplevelse og øge kendskabet til lufthavnens mange muligheder indenfor shopping og spiseoplevelser.
- Københavns Lufthavn er et fantastisk brand med helt unikke forudsætninger for at skabe den bedste oplevelse for passagererne, uanset hvor de er i deres kunderejse - på vej ud, på vej hjem, på vej videre. Vi skal kombinere vores indsigt i passagerernes adfærdsmønster med nye teknologiske muligheder og videreudvikle den friktionsløse kunderejse med fokus på passagerens behov. Målet skal altid være, at passagererne får mulighed for at bruge tiden i lufthavnen på det, som er vigtig for dem, siger Pernille Helweg og fortsætter:
- Lufthavnen er en stor del af mine og min families rejsevaner, og det er efterhånden en tradition for os at starte vores rejse med god tid i lufthavnen uden stress og jag, men med tid til at spise en hyggelig morgenmad og gå i butikker inden flyveturen. Jeg ser frem til at udbrede og udvikle den oplevelse til endnu flere passagerer, siger hun.
Pernille Helweg kommer fra en stilling som Senior Strategic Consultant hos Nordlid, hvor hun særligt har arbejdet med at udvikle kommunikationsløsninger og integrerede kundeoplevelser, og hun har tidligere været marketingchef i Alm. Brand og har en fortid i bureaubranchen. /anga.