Færinger vil ud i verden via Danmark
Den færøske post- og logistikvirksomhed Posta Logistics har store ambitioner om at gøre sig gældende på luftfragt- og ekspresmarkederne i Europa og videre ud i verden.
Selskabet har allerede et godt fodfæste i Nordatlanten og siden 2015 har Posta haft en afdeling i Kolding, men nu udvider selskabet her til lands med nyt kontor og terminal i Hvidovre.
Det sker for at komme tættere på kunderne og strække sig længere ud i verden i kraft af nye aftaler med forskellige agentnetværk.
Det siger Ole Rosengreen Martensen, landechef for Posta Logistics i Danmark:
- Det går rigtig godt for Posta Logistics på det danske marked. Fra vores første regnskabsår til det seneste har vi mere end fordoblet bruttofortjenesten og vi har i samme periode øget bemandingen med mere end 100 procent i vores afdeling i Kolding. Med den nye afdeling på Stamholmen i Hvidovre vil vi tættere på det internationale knudepunkt, Kastrup Lufthavn er, siger Ole Rosengreen Martensen.
I Kolding beskæftiger virksomheden i dag syv medarbejdere og kontoret i Hvidovre får to medarbejdere til at begynde med.
- I den store sammenhæng er vi en lille spiller inden for logistikløsninger, så derfor er det nogle andre ting, der gør, at kunderne vælger os til. Vi lever i en digitaliseret verden og netop digitale produkter udvikler vi selv og skræddersyr til de markeder, vi opererer på. Det er blandt andet app-baserede produkter, som primært har til formål at skabe nye muligheder for vores kunder, men også helt basale Track-and-Trace-løsninger, der er essentielle for at vi kan opretholde et højt serviceniveau, siger Ole Rosengreen Martensen.
Nick Plytsgaard, som kommer fra en lederstilling hos luftfragtselskabet Bendix Transport i Hvidovre, bliver afdelingsleder for kontoret på Stamholmen. Posta Logistics nye afdeling i Hvidovre består af kontor og cirka 1.000 kvadratmeter lager.
- Det høje serviceniveau er kernen i vores forretning, hvor vi dagligt løser mange komplekse logistikopgaver. Opfølgning samt direkte og tæt dialog med kunderne har været et godt afsæt for at nå dertil, hvor vi er i dag, og samtidig vil det også være grundstenene for vores fremtidige forretninger. Servicegraden er et af de steder, vi bedst kan adskille os fra vores konkurrenter, siger den danske landechef. /anga.