23948sdkhjf

Blå Danmark jagter Counter Strike-hajer

Rekruttering: Det Blå Danmark indgår sponsoraftale med esportliga.

Det Blå Danmarks kampagne, World Careers, indgår nu en længerevarende sponsoraftale med esport.dk. Fremover kommer ligaen i Danmarks største esport community til at bære navnet Den Blå CS:GO Liga.

Det maritime rykker nu endnu tættere på esporten. Et af landets største rekrutteringskampagner, World Careers, udvider nemlig samarbejdet med esport.dk, der er Danmarks største community inden for esport. Dermed kommer landets største esportturnering fremover til at bære navnet ”Den Blå CS:GO Liga”.

- Vi er rigtig stolte over, at Det Blå Danmark nu har sin egen esportliga. Det er noget, vi ser et stort potentiale i. Via ligaen rammer vi nemlig en masse unge mennesker og synliggør vores brand, siger kampagneleder i World Careers, Anne Bay Riisager.

Makkerskabet mellem World Careers og esport.dk begyndte sidste år med onlineturneringen World Careers CS:GO Tournament, og sluttede af med stil, da finalen blev afgjort i Danske Rederiers historiske lokaler i Amaliegade ved siden af Amalienborg. Nu er parterne blevet enige om et tættere samarbejde.

- En af fordelene ved vores samarbejdet er, at vi kan møde de unge i øjenhøjde, og ikke alene markedsføre den maritime branche, men også være med til at sætte rammerne for finaledeltagere, tilskuere, familie og venner, når de tre livefinaler løber af stablen, bl.a. i Nørrebro Hallen, siger Anne Bay Riisager.

Og hun fortsætter.

- Vi håber, at alle disse initiativer ender ud i, at de unge mennesker i gamermiljøet får øjnene op for en uddannelse og karriere i det maritime.

World Careers har siden 2007 med Anne Bay Riisager i spidsen koordineret og drevet rekrutteringskampagner overfor unge danskere på vegne af aktørerne i Det Blå Danmark. Læs mere om Det Blå Danmark og initiativerne indenfor esport på worldcareers.gg

Erhvervsområdet skal opdyrkes

Hos esport.dk er fokus lagt på det væsentlige potentiale, der ligger i et samarbejde mellem esport og virksomheder. Her er erhvervslivet begyndt at få øjnene op for de mange muligheder, der ligger i et samarbejde med esportmiljøet.

- Vi har som græsrodsorganisation været i gang med esporten siden 1999 med filosofien ’For gamers, af gamers’. En del af missionen i dag er at bygge strategiske alliancer med de rigtige virksomheder. Alliancer, som er forretningskritiske for vores videre vækst i et på alle måder eksplosivt marked, siger Zahid Butt, der er direktør for Copenhagen Games og projektleder hos esport.dk.

Ifølge Zahid Butt er det essentielt at skabe de rette tilbud for de unge på det rigtige tidspunkt. Og så er det vigtigt i samarbejde med partnerne at få skabt en følelse af samhørighed, da det udgør fundamentet for den oplevelse, de unge efterspørger. Dermed skabes det bedste afsæt for at få synliggjort de muligheder, de unge har med en uddannelse inden for den maritime verden.

- Der er ingen tvivl om, at vi med Den Blå CS:GO Liga har fået en unik mulighed for at bygge bro imellem en verden fyldt med historie og traditioner på den ene side og en ny verden på den anden, som et bredt udsnit af aldersgrupper har taget til sig, og som er et af de mest fremtrædende eksempler på den fremadstormende digitale tidsalder. Vi er superglade for samarbejdet med Det Blå Danmark og er overbeviste om, at det kommer til at være et langvarigt samarbejde, siger Zahid Butt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.144