23948sdkhjf

- Dårligt signal til luftfragtbranchen

Sammenlægning vækker undren i Schiphols ledelse.

Amsterdams Schiphol-lufthavn offentliggjorde for nylig planerne om at lægge luftfragt- og marketingsafdelingerne sammen til ”Aviation Marketing and Cargo Division”, som vi tidligere har omtalt i Danmarks Transport Tidende.

Ifølge transportmediet Loadstar vækker beslutningen dog undren i de øverste ledelseslag i den store hollandske hovedstadslufthavn. En unavngivet kilde fra lufthavnens ledelse (”senior airport executive”, som Loadstar skriver) kan ikke forstå, hvorfor Schiphol bringer en negativ nyhed på et i forvejen kritisk tidspunkt.

- Det sender et dårligt signal ud til luftfragt-branchen, siger kilden og fortsætter:

- Med den øgede kapacitet, der kommer i 2020, ville det med sikkerhed ikke have kostet særlig meget at beholde luftfragtafdelingen og dermed forsikre fragtfly- og luftfragtoperatører om, at Schiphol fortsætter med at være en førende luftfragt-lufthavn, siger han.

Maaike van der Windt, der bliver chef for den sammenlagte marketing- og luftfragtafdeling, udtalte i forbindelse med sammenlægningen:

- Den nye struktur vil sikre, at luftfragt er håndfast repræsenteret i fremtiden. Derudover anerkender vi vigtigheden af bug-kapacitet ud over dedikeret luftfragt-kapacitet, og ved at tilpasse luftfragt med passager-netværket og -forretningsudvikling sikrer vi, at vi optimerer mulighederne, lød det fra Maaike van der Windt.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063