23948sdkhjf

Godt eller dårligt nyt?

Den "gamle redacteur" forlader ikke Transport-Tidende.

Det er undertegnedes fornøjelse at kunne overdrage ”stafetten” til en så engageret og kompetent efterfølger som Anders Per Gajhede, der fra årsskiftet har overtaget posten som ansvarshavende redaktør for Danmarks Transport-Tidende. Han har gennem snart fire år som journalist på avisen udviklet en bred og solid viden om transport- og logistiksektoren. Anders står derfor på et godt fagligt fundament kombineret med en betydelig brancheindsigt, der gør, at han kan sikre, at vore læsere også i fremtiden får en saglig og relevant nyhedsformidling på papir og online.

Det er dog ikke helt uden vemod, at jeg frivilligt har sluppet roret på Transport-Tidende.

De fire-og-et-halvt år jeg har haft æren af at være redaktør på avisen, har ikke bare været en spændende faglig og personlig udfordring. Det har også været rigtigt ”skægt” – ikke mindst takket været mine fantastiske kolleger i Danske Transport Medier i Skanderborg.

Men uden det grundlæggende journalistiske brændstof – store og små nyheder i transport- og logistikbranchen – var det aldrig gået. Her er branchen bestemt alt andet end kedelig.

Derfor er jeg også rigtigt glad for, at jeg har mulighed for at kunne fortsætte som journalist på Transport-Tidende, hvor jeg startede 1. april 2002.

Usexet

Dengang var det umiddelbart svært at få øje på det ”sexede” ved godstransport. Uden nærmere forudgående branchekendskab tog jeg dengang omtrent for givet, at der var varer på hylderne i butikkerne, benzin i tankstanderen og mobilitet var en selvfølgelighed.

Det er som Tidendes læsere kun alt for godt ved meget langt fra sandheden.

Transport- og logistikbranchens udfordringer stod i kø for 15 år siden, og de er ikke blevet mindre – snarere tvært imod. Konkurrencen er stadig benhård, presset for konsolidering er stærkere end nogensinde, og nye politiske benspænd i ind og udland vælter ind i en lind strøm.

På trods af ovenstående er den danske transport- og logistikbranche med i front på en lang række områder. Det skyldes branchens evne til omstilling og tilpasning, men også en solid indsats fra branchens organisationer for at påvirke beslutningstagerne.

Da der ikke er udsigt til, at det ændrer sig, kommer jeg ikke til at mangle interessante emner at skrive om som journalist. Derfor slipper Transport-Tidende læsere ikke for min pen foreløbigt…

Godt nytår

Lars Myrup Lassen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063