1000 Terminaltraktorer
N.C. Nielsen har rundet en milepæl i virksomhedens historie. Balling-virksomheden har solgt og leveret over ét tusind Terberg terminaltraktorer gennem årene til en bred vifte af kunder. Antallet ville svare til knapt 6 kilometer, hvis man stillede terminaltraktorerne op i en lang række.
N.C. Nielsen overtog det dansk Terberg-agentur i 2000. I 2005 blev agenturet udvidet til at gælde både Danmark, Norge og Sverige, og samme år blev selskabet Terberg Scandinavia oprettet med særskilt salgs- og serviceafdeling i Danmark, en svensk afdeling i Göteborg og en afdeling i Oslo, der samarbejder med lokale forhandlere på heavy duty-området.
Rekordåret 2016
Gennem årene er det gået støt fremad med salget, og i de seneste år er det gået rigtigt stærkt.
Eksempelvis solgte N.C. Nielsen 116 fabriksnye Terberg terminaltraktorer i 2016 til blandt andet havne, distributionscentre og produktionsvirksomheder. Alle prognoser tyder på, at den positive udvikling vil fortsætte:
– Vi glæder os over den stigende salgskurve, og forventer at salget vil vokse de kommende år.
Et stigende antal kunder oplever de forretningsmæssige fordele ved Terberg terminaltraktorer. De er særdeles robuste, har høj førerkomfort, miljøvenlighed og lave levetidsomkostninger. Desuden er der rig mulighed for at tilpasse dem til den aktuelle opgave, fortæller produktchef Bo Nørgaard
fra N.C. Nielsen.
Kram fra Holland
Terminaltraktorerne bliver designet, udviklet og fremstillet i Holland af den traditionsrige familievirksomhed Terberg-Benschop. Den har en hundredårig historie på bagsmækken med produktion af lastbiler og andre køretøjer. I 1973 valgte virksomheden at specialisere sig i at udvikle terminaltraktorer til det globale marked og dette har været et vigtigt forretningsområde.
– Terberg investerer store summer i innovation, produktudvikling og nye løsninger til fremtidens trailertrafik. Gennem årene har de opbygget en førende position på markedet for terminaltraktorer og de har i særlig grad formået at sætte førerkomfort i centrum. Alle parametre skal fungere, men meget tit ser vi, at førerkomforten er udslagsgivende i sidste ende, fortæller produktchef Bo Nørgaard fra N.C. Nielsen.