Trafiksikkerhedskampagne kommer til Fars Dag i Helsingør
Torsdag den 5. juni deltager Danmarks største trafiksikkerhedskampagne, Trafiksikkerhed i Øjenhøjde, på Fars Dag-arrangementet på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør.
Kampagnen henvender sig til børn op til 12 år. Fokus er på placering og synlighed som cyklist, hvilket kan hjælpe chauffører med at passe på børnene i trafikken.
Trafiksikkerhed i Øjenhøjde er i gang med sin 11. sæson, og ca. 85.000 elever har nu modtaget undervisningen. Børnene lærer, at de som cyklister og gående skal være meget opmærksomme og have en sund respekt, når en lastbil skal til højre eller bakker.
Der er blinde vinkler omkring lastbilen, og chaufføren kan kun orientere sig i ét spejl ad gangen. En refleksvest til børn og voksne gør en markant forskel i trafikken og er et effektivt redskab til ikke at blive overset.
Partnergruppen bag Trafiksikkerhed i Øjenhøjde består af brancheorganisationen DTL, fagforbundet 3F's Transportgruppe, energiselskabet OK, Danske Fragtmænd, Volvo Lastbiler, Børneulykkesfonden og Codan Skadesstop.
/mb