23948sdkhjf

Vestfyn Trækker åben

Kraftige regnskyl forsinkede åbningen af Vestfyn Trækker en smule, men publikum strømmer allerede til i en støt strøm.

Kraftige regnskyl forsinkede åbningen af Vestfyn Trækker en smule, men publikum strømmer allerede til i en støt strøm.



Hovedarrangøren bag Vestfyn Trækker, VBG Group Sales, kunne med hjælp fra Messecenter Herning og Folketinget åbne årets største danske transportudstilling i dag kl. 10.20 – kun lidt forsinket. Årsagen var naturligvis de kraftige regnskyl, er i løbet af natten har ramt Syddanmark.

Men i skrivende stund ser det ud til at det frygtede mudderbad ikke bliver til noget. Vejret har ikke formået at skræmme publikum, der strømmer til Vestfyn Trækker.

Adm. direktør Per Mikkelsen, VBG Group Sales, glædede sig over, at det endnu en gang er lykkedes at samle den danske transportbranche på Vestfyn.

- Det er ikke nogen hemmelighed, at transportbranchen er udfordret. Dermed er materielleverandører og opbyggere også udfordret. Derfor er det særligt glædeligt, at vi i dag kan åbne den hidtil største Vestfyn Trækker nogen sinde, sagde Per Mikkelsen.

Han påpegede, at udfordringerne gør det nødvendigt at styrke samarbejdet i branchen og opfordrede opbyggerne til at stifte deres egen brancheforening, fordi det vil bidrage til at koncentrere kræfterne – eksempelvis i forhold til myndighederne.

Messecenter Hernings adm. direktør Georg Sørensen glædede sig over samarbejdet mellem Vestfyn Trækker og Messecenterets egen transportmesse.

Det blev det lokale folketingsmedlem Lars Chr. Lilleholt (V), der erklærede Vestfyn Trækker åben.

- Transport er en afgørende forudsætning for hele vores økonomi. Regeringen har meget fokus på den kollektive transport, hvilket er helt i orden. Men jeg håber på, at vi i Folketinget i de kommende år kan indgå aftaler, der i højere grad tilgodeser vejtransporten, der er helt afgørende for vi kan fastholde og udvikle økonomien i den rigtige retning, sagde Lars Chr. Lilholt.

Han nævnte udvidelserne af modulvogntogsnettet og senest hævelsen af totalvægten for 7-akslede vogntog med to ton til 56 ton, som eksempler på tiltag, der kan forbedre danske transportvirksomheders konkurrenceevne.

Lars Chr. Lilholt nævnte også cabotage-spørgsmålet.

- Venstre går ikke ind for yderligere liberaliseringer på cabotageområdet, før der er sket en lønmæssig harmonisering i EU, sagde Lars Chr. Lilholt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094