23948sdkhjf

Nu kommer der ny asfalt på Motorring 4

Vejdirektoratet er i gang med at lægge det sidste, øverste lag asfalt på Motorring 4 mellem Taastrup og Frederikssundmotorvejen.

Vejdirektoratet er i gang med at lægge det sidste, øverste lag asfalt på Motorring 4 mellem Taastrup og Frederikssundmotorvejen.



Asfalten er støjdæmpende og er det sidste arbejde på den vigtige pendlerstrækning, som sidste år blev udvidet fra 2 til 3 kørebaner i hver retning.

Vejdirektoratet åbnede tilbage i oktober 2013 for trafik på de nye kørebaner et år før planlagt, men har ventet på varmere temperaturer, før den sidste asfalt kunne lægges.

-Vi har været glade for at kunne åbne den udbyggede motorvej for trafik hurtigt allerede sidste år, men må samtidig erkende, at bilisterne nok har haft en lidt ujævn køreoplevelse visse steder på strækningen det sidste års tid. Nu får vi så lagt det sidste lag asfalt på vejen. Vi håber, at de mange daglige bilister vil være tålmodige og vise hensyn, mens vi gør arbejdet færdigt i de kommende måneder, når nu de kan se frem til frisk, støjdæmpende asfalt senest på den anden side af sommerferien, siger Christian Tolderlund, der er projektleder i Vejdirektoratet.

Asfaltarbejdet begynder allerede så småt i dag, hvor der i første omgang lægges asfalt på de nye ramper og i motorvejskrydset, hvor Motorring 4 møder Frederikssundmotorvejen ved Ballerup. Derefter begynder det helt store arbejde på selve Motorring 4 fra 1. juni og frem til efter sommerferien den 10. august. Der vil i samme periode også blive lagt ny asfalt på Rovej og Ballerupvej.

Øget rejsetid

Arbejdet på selve Motorring 4 vil uden tvivl betyde en del kø-kørsel omkring motorvejskrydset i myldretiden både morgen og eftermiddag med risiko for en forøget rejsetid på op imod 15-20 minutter. Vejdirektoratet opfordrer til, at man planlægger sin rejse efter forholdene henover sommeren.

Der vil blive arbejdet dag og nat for at få arbejdet gjort færdigt hurtigst muligt, så vejen senest er klar efter sommerferien. På Motorring 4 vil der i dagtimerne være to kørebaner i hver retning, mens der om natten i perioder kun vil være én kørebane i hver retning. I selve motorvejskrydset vil der i dagtimerne være skiftende tidspunkter, hvor der kun vil være én kørebane i hver retning.

/mb
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063