23948sdkhjf

Trafiksikkerhed i Øjenhøjde

Kampagne skal undervise børn i at gøre sig bemærket i trafikken.

Kampagne skal undervise børn i at gøre sig bemærket i trafikken.



I år er det 11. gang, at kampagnen for trafiksikkerhed for børn ”Trafiksikkerhed i Øjenhøjde” drager på turne. Og med sloganet ”Hjælp chaufføren med at passe på dig i trafikken – bliv set” er det i år især de østjyske 2.-4.-klasses elever, der fokuseres på.

Dermed kunne Holme Skole i Aarhus mandag danne rammen for startskuddet på årets kampagne, der også blev besøgt af børnerådmand i Aarhus Kommune, Bünyamin Simsek.

Helt konkret er det erfarne lastbilchauffører, der underviser børnene i, hvordan de som cyklister kan placere sig og gøre sig synlige i trafikken, så chaufførerne er klare over deres tilstedeværelse, og farlige situationer dermed undgås. Det kan blandt andet ske ved at bære refleksvest eller overtøj i pangfarver.

Kampagnen foregår fra uge 17 til og med uge 22 og omfatter cirka 50 skoler og 180 klasser i Østjylland fra Limfjorden og ned til Horsens. Derudover vil kampagnen også være at finde ved en særlig begivenhed på Teknisk Museum i Helsingør den 5. juni og på Falck-dagen den 2. august på Egeskov Slot.

Partnergruppen bag ”Trafiksikkerhed i Øjenhøjde” består af DTL, transportgruppen i 3F, OK, Danske Fragtmænd, Volvo Trucks, Børneulykkesfonden og Codan Skadesstop. /

anga Foto: Martin Gravgaard
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047