Ny Renault Trafic på vej
Siden 1980, da den første version af varevognen Renault Trafic så dagens lys, er der solgt mere end 1.6 mio. eksemplarer. Nu er 3. generation på vej, proppet med spændende nyheder.
Renault Trafic har opnået massiv succes i løbet af de første 34 år. I alt er der solgt 1.6 mio. styks siden 1980, og nu er tredje generation af den populære varevogn på trapperne.
Varevognen er netop præsenteret for pressen i Amsterdam og skal sælges i 50 lande over hele verden.
I Danmark lanceres den i begyndelsen af september, samtidigt med tvillingmodellen Opel Vivaro.
270 varianterUdefra er man ikke i tvivl om, at det er den nye Trafic, der kommer kørende. Fronten bærer det store Renault-logo, som vi kender fra Renaults nye designidentitet. Og med forlygter, der er smallere og en forrude, der har en større hældning, er der skabt en anderledes udtryksfuld bil.
Indvendig er der virkelig sket ting og sager, og det er tydeligt at se, at ergonomi og design er hentet hos Renaults personbiler.
Den nye Trafic kan fås i hele 270 forskellige varianter, to forskellige højder og to forskellige længder. Den kan fås som almindelig varevogn, med lad, som bus – ja, det er faktisk kun fantasien, der sætter grænser.
Topmoderne dieselmotorEn af de andre store nyheder i Trafic – måske i virkeligheden den største - er motorudvalget. Der kommer fire forskellige motorer. 90-110-120 og 140 hk diesel. Alle baseres på den nyeste generation af Renaults 1.6 dCi motor.
I 120 og 140 hk versionen er den med twinturbo og klarer i den mest økonomiske udgave knap 17 km/l.
Den nye Trafic produceres på Renaults fabrik i Sandouville, der indtil nu primært har produceret mærkets mest luksuriøse personbiler.
Med produktionen af den nye Trafic i Frankrig fabrikeres alle Renaults varebiler nu i Frankrig. Kangoo produceres fra Maubeuge fabrikken og Master fra Batilly fabrikken.
/cwBilledtekst: Den nye Renault Trafic, der får Danmarks premiere i uge 37, har fået et helt nyt design blandt andet større logo og større lygter. Renault Trafic fås i to længder og to højder og med fire forskellige motorer. Foto: Renault