23948sdkhjf

Ny Daily 2014 - i bedre form end nogensinde

Iveco præsenterer en fuldstændig redesignet bil, der opfylder alle behov inden for den lette transportsektor - fra det robuste chassis til den mest rummelige og manøvredygtige kassebil.

Iveco præsenterer en fuldstændig redesignet bil, der opfylder alle behov inden for den lette transportsektor - fra det robuste chassis til den mest rummelige og manøvredygtige kassebil.



Den tredje generation af Iveco Daily, som snart kører ind på de europæiske markeder, præsenteres for den internationale presse i juni.

Der er tale om en helt ny bil, der produceres på Ivecos fabrikker i Suzzara i Norditalien og i Valladolid i Spanien, hvor der er foretaget betydelige investeringer i fornyelse af produktionslinjerne.

Med sig fra tidligere har den nye Daily sin klassiske chassisramme, som sikrer styrke, fleksibilitet og lang holdbarhed samt lettere opbygningsmuligheder for chassiserne; men kunderne kan også glæde sig til de mange nyheder med Daily 2014.

Bedre kørsel og lastekapacitet

I udviklingsafdelingen har man koncentreret sig om begge versioner - chassis og kassebil - med hovedfokus på sidstnævnte, som på alle måder har fået forbedret sine egenskaber, hvad angår manøvredygtighed og lastekapacitet takket være de optimerede voluminer og lettere adgang med en mere bekvem læssehøjde.

Kassebilens lastekapacitet er optimeret ved en revurdering af forholdet mellem akselafstand, total længde og ladlængde. Resultatet er de nye modeller på 18 og 20 kubikmeter (kategoriens bedste hvad angår volumen) og 11 kubikmeter (kategoriens bedste hvad angår lasteeffektivitet, et indekstal der måler forholdet mellem lastrummets længde og bilens totale længde).

Ny affjedring

Med sin nye arkitektur, længere akselafstande og reduceret overhæng bag garanterer ny Daily optimale køreegenskaber uden at kompromittere sin velkendte smidighed i smalle gader.

Alle modeller op til 3,5 tons er udstyret med nye affjedringer for, som sikrer optimal kontrol med bilen, bedre komfort og større tilladt akseltryk.

På modeller med enkelthjul har affjedringen bag desuden fået en ny udformning, så ladhøjden er blevet ca. 55 mm mindre, hvilket letter lastning og losning af bilen.

5 pct. mindre forbrug

Den tredje generation af Daily er desuden stærkt business-orienteret og gør det muligt at opnå over 5 procent reduktion af brændstofforbruget i forhold til den foregående model, med en betydelig forbedring af bilens totale ejeromkostninger kombineret med kategoriens bedste præstationer og et stort udvalg af motorer, gearkasser og bagtøjsudvekslinger.

Komforten er også forbedret med en mere bekvem og lydsvag kabine, som giver samme førerposition og køreglæde som en magelig personbil. Interiørets ergonomi suppleres af en bedre lydisolering, et mere effektivt klimaanlæg og en enestående kørekomfort under alle lastforhold.

/cw
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063