23948sdkhjf

Semco Maritime vokser i Vietnam

Semco Martime udvider selskabets globale aktiviteter inden for rig-opgradering gennem samarbejde med det statsejede PetroVietnam Marine Shipyard.

Semco Martime udvider selskabets globale aktiviteter inden for rig-opgradering gennem samarbejde med det statsejede PetroVietnam Marine Shipyard.



De første to rigs er allerede afleveret til kunderne på et voksende sydøstasiatisk marked.

- Vil man gøre forretninger i Vietnam, skal man mene det alvorligt. Vi har siden 2007 opbygget et tillidsforhold til myndigheder og samarbejdsvirksomheder, og siden har vi også etableret os i landet. Det giver os nu et stærkt afsæt for at gå ind på rig-markedet også, siger Senior Vice President Hans Peter Jørgensen, Semco Maritime.

Nyt samarbejde

Semco Martime indledte i efteråret 2012 et strategisk samarbejde med det statsejede vietnamesiske værft PetroVietnam Marine Shipyard omkring opgradering og vedligehold af borerigge.

Samarbejdet signalerer endnu en markant og strategisk udvidelse af aktiviteterne inden for udrustning og opgradering af offshore rigs, et af fokusområderne i Semco Maritimes globale strategi for udviklingen af selskabet frem imod 2015.

Semco Maritimes rig-aktiviteter har hidtil taget afsæt i industrien i og omkring Nordsøen med Semco Maritimes servicefaciliteter i Esbjerg, Stavanger/Bergen, Tromsø og Cromarty Firth (Skotland), som lokale centre for ombygning og opgradering af rigs.

Stort marked

Hans Peter Jørgensen vurderer, at der i øjeblikket, alene i Sydøstasien, findes omkring 75 ældre rigs, som står foran opgradering med en ordrevolumen på i gennemsnit 20-35 millioner kroner per rig.

Dertil kommer færdigudrustning af nybygninger fra andre værfter i Sydøstasien.

Ifølge Hans Peter Jørgensen sikrer samarbejdet med PetroVietnam Marine Shipyard en stærk base for betydelig udvidelse af Semco Maritimes rig-forretning.

Semco Maritimes Senior Vice president forventer, at brohovedet i Vung Tau vil sikre Semco Maritime og Petro Vietnam Marine Shipyard en god del af markedet i Sydøstasien for ombygninger af rigge.

Et markedet der i mange år har været forbeholdt værfterne i Singapore.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078