Ny maskintrailer til Gert Troelsen
Moderne hurtigløber med fire aksler og styring på de to bagerste.
Med overgangen til 54 tons vogntogsvægt, der måske snart ændres til 56 tons, bliver behovet for nyt materiel til transport af tunge maskiner og selvkørende entreprenørmaskiner større.
Derfor er det smart at bruge en trailer, der har høj nyttelast og er registreret på gule nummerplader, så vognmand og chauffør undgår restriktioner og kan holde en normal hastighed - i modsætning til en blokvogn med forskellige restriktioner, herunder hastighed.
Transportfirmaet Gert Troelsen A/S i Herning har således netop taget en ny fireakslet nedbygget Broshuis maskintrailer i brug.
Traileren er bygget med 6,3 meter langt udtræk og løft på forreste aksel. Både tredje og fjerde aksel i firlingebogien er styrende, så traileren let manøvreres under snævre køreforhold, og der samtidigt spares både dæk og brændstof ved tomkørsel.
Alsidig opbygningOpbygningen er konstrueret, så traileren også kan transportere maskiner med overbredde, da der er monteret udtrækkelige forbredninger i kantskinnen.
Vognen er ligeledes forberedt til ramper både ved svanehalsen og bag på traileren. Der er monteret en reol under traileren til løse aluminiumsramper.
Gert Troelsen har valgt at få traileren komplet metalliseret og grundet, før montering af de ekstra lakerede lufttanke, aksler etc. De har også fået en ekstra gang sort lak, inden de er monteret. En ekstra behandling der er givet godt ud, når traileren skal bruges i mange år.
Afløser 16-årig veteranDer er også tænkt på surringsmuligheder med blandt andet stolpesæder samt certificerede og godkendte surringsringe i kantskinnen.
Den nye trailer afløser en 16 år gammel Broshuis-trailer, der stadigvæk fungerer efter hensigten.
Den nye trailer er solgt og leveret af Preben Jensen-Holm, Broshuis, Skandinavien.
Foto: Broshuis.