23948sdkhjf

Volvo markedsleder i Sverige

Når en markedsandel på 44 procent i det tunge segment.

Når en markedsandel på 44 procent i det tunge segment.



Volvo Lastvagnar fik et stærkt salg i 2013 og nåede hele 44 procent af det svenske lastvognsmarked på over 16 tons totalvægt.

Et stærkt bidrag til dette er den nye generation af FH-serien, som markedet tager meget positivt imod.

Inden for godt et års tid har Volvo Trucks fornyet hele sit produktprogram. Versionerne FM, FMX, FL og FE havde produktionsstart i efterår og er derfor endnu ikke begyndt at blive leveret til kunderne i større mængder. I stedet er det FH- og FH16-serierne, som står for den markante vækst.

Hans Börjesson, chef for de nordiske markeder ved Volvo Lastvagnar:

- Vi har haft et intensivt år og har nu opdateret hele produktprogrammet. Responsen på vore nye versioner er vældig positiv, og vi er specielt glade for den den kraftige vækst i salget af FH-serien, hvilket vi ser som en anerkendelse af, at den nye serie er en rigtig god lastvogn.

Sammenlagt er der i 2013 på det svenske marked registreret 4.345 tunge lastvogne. Volvo er det største mærke med 44 procent markedsdel, hvilket er en stigning på fire procent i forhold til det forgående år.

Volvo-foto af Hans Börjesson, chef for de nordiske markeder hos Volvo Trucks.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078