23948sdkhjf

Affald: DFDS sætter kurs efter vigtig forretning

Transport af affald, såkaldt RDF (Refuse Derived Fuel), fra Storbritannien til svenske forbrændingsanlæg, der omdanner affald til energi, vokser i øjeblikket. Det oplyser rederiets nyhedsbrev Update Weekly.

Transport af affald, såkaldt RDF (Refuse Derived Fuel), fra Storbritannien til svenske forbrændingsanlæg, der omdanner affald til energi, vokser i øjeblikket.

Det oplyser rederiets nyhedsbrev Update Weekly.



DFDS Seaways og DFDS Logistics arbejder sammen om den multimodale forretning. Her transporterer parterne således RDF presset i baller og indpakket via dør til dør - trailere, megakassettesystemet kaj – til - kaj og til Norge med sideportskib.

På ugebasis håndteres op mod 3.500 tons med sideportskibe og megakassette system, og 8 til 11 trailere pr. dag til Sverige.

Martin Graves, direktør i DFDS Logistics Immingham og chef for DFDS Industry Team RDF:

- Potentialet for større mængder øges hele tiden, da afgifterne for affaldsdeponering stiger i England og Wales, der lægges mere pres på producenterne for at øge genbruget og nedsætte affaldsdeponeringen. Hvorimod UK ikke er i en situation, hvor der kan skabes nok forbrændingssteder. På den anden side vil Sverige få en nedgang på anslået 1 million tons brændstof af RDF – typen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1