CPH er bedst
Copenhagen Airport - CPH – har vundet World Routes marketing award, og kan dermed kalde sig verdens bedste til ruteudvikling og –markedsføring blandt lufthavne i kategorien 20-50 mio. passagerer i Norden og Baltikum.
Dette er flot anerkendelse af det arbejde, som lufthavnens ruteudviklingsafdeling har leveret i en årrække, og samtidig illustrerer det, at indsatsen med Global Connected konsortiet virker, mener Dansk Erhverv.
Dette konsortium er et offentligt privat samarbejde i Øresundsregionen bestående af blandt andet Københavns kommune, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Malmø Stad og Region Skåne, Markedsføringsfonden, Københavns Lufthavne og en række andre virksomheder. Projektet bakkes bredt op i det danske samfund bl.a. af LO, Dansk Metal, DI, Dansk Erhverv, A.P. Møller-Mærsk, Carlsberg, FLSmidth, Københavns Universitet m fl.
I Dansk Erhverv glæder man sig over Copenhagen Airports succes.
-Det er utrolig vigtigt for dansk erhvervsliv, at Copenhagen Airport bevarer og udbygger sin position, som international hub i Nordeuropa. I en globaliseret verden, hvor konkurrencen er knivskarp, skal København fortsat være et knudepunkt, hvis danske virksomheder skal kunne konkurrere, og vi kan sikre stigende samhandel og investeringer i Danmark, siger chefkonsulent Susanne Nordenbæk, Dansk Erhverv.
-Denne pris viser også, at det giver pote, når man i et offentligt privat samspil satser på at styrke den internationale tilgængelighed til Danmark, og Dansk Erhverv opfordrer til, at fortsætte indsatsen i Global Connected konsortiet, som