Scania tror på opsving på det europæiske marked
Trods nogle hårde år fremover, tror Scania på at det europæiske marked på længere sigt vil komme op.
På trods af nogle hårde år fremover, tror Scania på at det europæiske marked på længere sigt vil komme op. Det fremgik da selskabets adm. direktør Martin Lundstedt forleden talte på Scanias kapitalmarkedsdag i Södertälje.
-Sidste år leverede Scania cirka 61.000 lastvogne. Vort potentiale på global basis går i 2020 op til 120.000 lastbiler pr. år, sagde Scanias adm. direktør Martin Lundstedt på selskabets kapitalmarkedsdag i Södertälje.
Grundlaget for Scanias vækst er den økonomiske aktivitet. Selv om de næste år kan blive hårde på det europæiske marked så er det Scanias bedømmelse at økonomierne i Europa på længere sigt kommer tilbage.
En betydelig del af de større volumen frem til 2020 vil komme fra markeder i Asien, Eurasien og Afrika, mener man.
- Vi har opbygget en stærk position i Europa med vort brede program med Euro 6-motorer samt Scania Streamline og Ecolution by Scania, det vil sige produkter og services som bidrager til et reduceret brændstofforbrug for vores kunder og dermed også en reduceret miljøpåvirkning.
Samtidig taler trenden med højere krav til transporteffektivitet på vækstmarkederne for os og vi fokuserer nu på at øge vores tilstedeværelse i vigtige segmenter, berettede Martin Lundstedt.