Succes for ny Shell-diesel
For et år siden introducerede Shell sin FuelSave Diesel i Danmark og gav tunge køretøjer en genvej til brændstofbesparelser.
Siden lanceringen af den nye spare-diesel, der har en indbygget brændstofbesparelse på op til 3 pct., for godt et år siden, har Shell Erhverv oplevet stærkt stigende interesse for det nye produkt.
Således ligger salget af FuelSave Diesel til transport- og produktionsvirksomheder langt over Shells egne estimater, fortæller Christopher Mercado, nordisk marketing manager i Shell Erhverv.
-Vores nye diesel og de besparelser den giver til tungekøretøjer i f.eks. transportsektoren og landbruget, har været lidt af en øjenåbner for markedet. Vi håber selvsagt altid, at nye produkter, der ligger titusinder af forskningstimer bag, vil interessere kunderne. Men faktum er, at Shell FuelSave Diesel har fået en overvældende velkomst i markedet, siger han, og tilføjer.
Shell estimerer, at salget af Shell FuelSave Diesel, alene til erhvervskunder med en hjemmetank i Danmark, har sparet, hvad der svarer til den årlige CO2-udledning fra omkring 300 personbiler.