23948sdkhjf

Goodyear: Verdenspremiere på KMAX og FUELMAX

Af Claus Warncke Det skal være lettere for vognmænd og øvrige flådeejere at finde de bedste og økonomisk set mest attraktive dæk til lastbiler og trailere. Det er signalet fra Goodyear, der nu lancerer de to nye dækserier KMAX og FUELMAX.

Af Claus Warncke

Det skal være lettere for vognmænd og øvrige flådeejere at finde de bedste og økonomisk set mest attraktive dæk til lastbiler og trailere.

Det er signalet fra Goodyear, der nu lancerer de to nye dækserier KMAX og FUELMAX.



Den knap 70.000 ansatte store amerikanske dækkoncern med hovedsæde i Ohio lover op til 35 procent flere kilometer i hvert dæk i den nye KMAX-serie og 10 procent mindre rullemodstand i den nye FUELMAX-serie.

De nye dækserier til både styre-, træk- og trailerhjul ruller således ud og hjælper vognmænd og flådeejere til lavere driftsomkostninger.

Goodyear lover samtidigt, at der ikke er gået væsentligt på kompromis med værdier som f.eks. trækkraft, selv om der i udviklingsarbejdet på de nye dæk er fokuseret på flere kørte kilometer pr. dæk og lavere rullemodstand – og altså lavere dieselforbrug.

Lettere valg, flere fordele

- Vi tror , at KMAX og FUELMAX vil gøre det lettere for flådeejerne at vælge nye dæk. Fordi de besparelser, de tilbyder, er klare. Fordelene er ikke alene større kilometertal og bedre brændstoføkonomi men også alsidighed og herunder gode egenskaber i vintervejr, siger Boris Stevanovic , marketingdirektør hos Goodyear Dunlop Tires Europe.

Goodyear har netop præsenteret de nye dækserier ved et pressearrangement i Italien, hvor journalister fra branchemedier over hele Europa så nærmere på de nye dæk på et Goodyear-testcenter i udkanten af Milano.

Her blev det nye FUELMAX-dæk blandt andet testet mod et andet dæk på to identiske lastbiler, der kørte på en 4,5 kilometer lang testbane. Som ventet viste det nye dæk sig at have en lavere rullemodstand til gavn for et lavere brændstofforbrug.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078