SAS har stadig stærkt samarbejde med Lufthansa
I begyndelsen af maj måned udsendte SAS en pressemeddelelse, hvoraf det fremgik, at joint-venture samarbejdet med Lufthansa om ruterne mellem Skandinavien og Tyskland var afsluttet.
Et samarbejde der havde været i stand siden 1995 og havde sikret de to selskaber en dominerende position på ruterne mellem Skandinavien og især Frankfurt og München.
SAS har for et par måneder siden forklaret, at man ikke er blinde for, at Lufthansa har et uforandret og stærkt fokus på det skandinaviske marked. Men trods truslen fra Lufthansa forsøger SAS at nedtone konsekvenserne af det reducerede samarbejde.
-SAS har fortsat et stærkt samarbejde med Lufthansa, og begge parter har en intention om at sikre et fortsat godt samarbejde. Samarbejdet omfatter blandt andet code-share, loyalitetsprogram, lounges og flere Star Alliance-produkter. Med samarbejdet markedsfører SAS flere end 50 destinationer i Lufthansas globale netværk, som SAS ikke selv flyver til. På samme måde tilbydes Lufthansa tilgang til Skandinavien og Finland gennem samarbejdet med SAS, forklarer Simon Pauck Hansen, der er direktør for Partners og Network hos SAS til check-in.dk.