23948sdkhjf

Scania med Allison transmission indsamler genbrugspapir

Genbrugsfirma i Tyskland investerer i tre nye Scania P 320 med Allisons helautomatiske transmission til indsamling af genbrugspapir.

Genbrugsfirma i Tyskland investerer i tre nye Scania P 320 med Allisons helautomatiske transmission til indsamling af genbrugspapir.



Vanni + Didicher Recycling GmbH & Co er et vækstfirma i genbrugsbranchen, som stiller genbrugsbeholdere til papir ud og tømmer beholdere for genbrugspapir.

For nylig indgik firmaet en aftale med en kommunal kunde om at stå for genbrugsservicen over en syv års periode med mulighed for forlængelse over yderligere to år.

På grund af aftalen blev der investeret i tre nye Scania P320 6x2 med lavtplaceret førerhus og DC9 Euro 5 motorer. Alle tre lastvogne er samtidig udstyret med Allisons helautomatiske transmissioner fra 3000-serien.

-Jeg anbefaler Vanni + Didicher at satse på helautomatiske transmissioner, eftersom jeg anser dem for at være optimale til renovationsvogne. Selv om det indebærer en højere investering, vil det blive billigere i længden. Andre transmissionsløsninger kan medføre fire udskiftninger af koblinger i løbet af de ni år, som de forventes at være i drift. Desuden følger andre vedligeholdelsesomkostninger med kostbar stilstand, siger Andreas Knirsch, chef for den lastvognsforhander, der har solgt køretøjerne til Vanni + Didicher.

Momentomformer erstatter kobling

Allisons helautomatiske transmissioner benytter sig af en momentomformer i stedet for en traditionel kobling.

Det reducerer vibrationerne i hele drivlinjen og eliminerer behovet for at vedligeholde koblingen.

Desuden forøges motorens drejningsmoment kraftig, noget som forbedrer præstationer og manøvredygtighed ved start og stop.

Med automattransmission kan chaufføren hele tiden holde begge hænder på rattet og koncentrere sig om kørslen.

Gearvælger i ratstamme

-Af ergonomiske årsager er gearvælgeren integreret i ratstammen, et forhold der gør gearskiftet meget bekvemt. Desuden er den lave indstigning til førerhuset noget, som alle chauffører sætter pris på, siger Knirsch.

Opbygningerne er lavet af Faun. To af dem har en Variopress baglæsser, mens den tredje er udstyret med en Powerpress baglæsser for også at kunne indsamle andet affald end papir.

-Indtil videre har vi gode erfaringer med vore nye køretøjer, og vores chauffører er meget tilfredse, siger Siegfried Didicher, adm. direktør ved Vanni + Didicher Recycling GmbH & Co.

Vanni + Didicher Recycling GmbH & Co KG i Pforzheim-Nord i Tyskland er en fuldservicevirksomhed indenfor affaldshåndtering med ca. 45 ansatte.

Ud over de tre nye Scaniaer omfatter flåden 25 lastvogne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063