23948sdkhjf

Nye Volvoer til Vamdrup Specialtransport

To nye fireakslede Volvo FM lastbiler erstatter et par ældre modeller i vognparken hos Vamdrup Specialtransport.

To nye fireakslede Volvo FM lastbiler erstatter et par ældre modeller i vognparken hos Vamdrup Specialtransport.



De nye biler har hver 500 hk motorer hos vognmandsfirmaet, der har gennem mange år har opbygget stor ekspertise på særlig krævende transporter.

Opgaverne kan vedrøre transport og håndtering af vindmøller med vinger op til 75 meter, mega kedler, større og mindre lystbåde og ikke mindst store produktionsmaskiner og flytning af hele maskinanlæg. Altså godstyper der er svære at håndtere på grund af store dimensioner eller tung vægt. Kunderne tæller vindmølleindustrien, entreprenørselskaber, industri-, bygge- og anlægsbranchen m.fl.

Opgaverne udføres i hele Danmark, og der foretages også transporter til udlandet.

Vamdrup Specialtransport råder over det nødvendige grej i form af kraner, sætte- påhængs- og blokvogne. Til at trække det hele har virksomheden 20 lastbiler i vognparken - hovedparten Volvoer. Det er der en særlig grund til, fremhæver adm. direktør Jørgen Egeskov (62), som tillige ejer vognmandsvirksomheden.

Tillid

- Volvos driftsikkerhed og kvalitet er, som vi ønsker. Vi har stor tillid til produktet og de medarbejdere, som står bag produktet hos Autohuset Vestergaard med afdelinger i Jylland og på Fyn. Og Volvo-chassiset er ideelt at bygge lastbilkraner op på. Chassisforstærkningen for kranen er specielt lavbygget og ført helt frem til frontstøttebenene. Det giver dermed 100 pct. løftekapacitet 360 grader rundt samt en 2 / 3½” skammelkoblingshøjde på 1,25 meter, fortæller Jørgen Egeskov.

I samarbejde med KL Kranservice i Jernvedlund ved Ribe opbygger Jørgen Egeskov selv sine lastbiler. Hans interesse for teknik og hans baggrund som smed giver ham gode forudsætninger for at optimere lastbilerne til de opgaverne, de skal løse. Hellere opbygge et køretøj til et specifikt formål frem for at brede sig for meget og gå på kompromis og lade lastbilen opfylde for mange funktioner på en gang. Det bliver aldrig helt godt, mener Jørgen Egeskov. Han sætter en ære i at udnytte hver en millimeter af pladsen i sine opbygninger, så lastbilerne fremstår kompakte og færdigbyggede.

Jørgen Egeskov er tillige en engageret formand for Dansk Transport & Logistik, hvilket tager en del af hans tid.

Vamdrup Specialtransport er etableret i 1982 af Jørgen Egeskov og beskæftiger 23 medarbejdere.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063