23948sdkhjf

Særtransporter mangler p-pladser

Med de helt store særtransporter som for eksempel vindmølledele, er det svært for chaufførerne at finde plads til at holde ind, selv om de gerne vil tage hensyn til bilisterne.

Med de helt store særtransporter som for eksempel vindmølledele, er det svært for chaufførerne at finde plads til at holde ind, selv om de gerne vil tage hensyn til bilisterne.



Vognmand Peter Juel fra Bellinge sydvest for Odense tager sig ofte af særtransporter. Firmaets chauffører forsøger at tage hensyn til andre bilister, men ofte er der ikke plads til, at de store blokvogne kan holde ind.

- Det er dog sjældent, vi ser store køer af biler bag vores vogne. Selvfølgelig kan der være nogle situationer - for eksempel ved vejarbejde - hvor vi spærrer det hele, men som regel kan bilerne godt passere, siger Peter Juel til fyens.dk.

Blokvognene med særtransport kan ofte få lov at køre 60 kilometer i timen, men det afhænger af politiets tilladelse.

Vognmanden fortæller, at der af og til opstår kø, fordi bilisterne ikke tør overhale:

- Vi har faktisk fået at vide af politiet, at vi ikke skal bruge mere blink på vognene, end der er pligt til. For nogle bilister bliver forskrækkede, hvis vi advarer for meget med blink, og bremser ned midt i en overhaling og trækker ind bag os. Det kan ødelægge rytmen i trafikken, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063