23948sdkhjf

Norwegian næstbedst på punktlighed

Norwegian var i juli det næstmest punktlige større europæiske luftfartsselskab, mens SAS må tage til takke med en niende plads.

Norwegian var i juli det næstmest punktlige større europæiske luftfartsselskab, mens SAS må tage til takke med en niende plads.



Norwegian kunne i juli måned også glæde sig over at være Europas næstmest punktlige blandt europæiske flyselskaber med mere end 10.000 månedlige operationer. Således ankom 90,77 procent af de norske fly inden for de 15 minutter, som defineres som rettidigt. Kun Tyrolean Airways var bedre med 92,97 procent.

Hos Norwegians konkurrent, SAS, der tidligere har gjort punktlighed til omdrejningspunktet i sin imagestrategi, må man i juli tage til takke med en niendeplads blandt de store selskaber. Kun 85,19 procent af SAS’ 15.905 flyvninger ankom inden for 15 minutter. Dermed fortsætter SAS med i år at lægge på lavere niveau end sidste år og årene før.

Og blandt de største selskaber kom SAS’ tidligere datterselskab, Widerøe, ind på en fjerdeplads.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08