23948sdkhjf

Imponerende og fristende

Roserne fra de næsten 5.000 gæster, som var inviteret til Renault Trucks præsentation af den franske producents nye produktprogram, var overvældende.

Roserne fra de næsten 5.000 gæster, som var inviteret til Renault Trucks præsentation af den franske producents nye produktprogram, var overvældende.



Blandt de fine ord kunne blandt andet høres imponerende, fristende, flotte og interessante.

Præsentationen for 5.000 indbudte kunder og den internationale presse fandt sted den 11. juni på det kæmpestore Expo Center i Lyon.

Da interessen for de nye lastbiler tilsyneladende var større end en iværksat flyvelederstrejke kunne ændre på, blev der tale om en ubetinget succes, som stort set alle indbudte gæsterne nåede rettidigt frem til.

Vognmand Heino Edelskov fra Padborg var blandt de mange kunder, som på forhånd havde vist stor interesse.

- Før jeg kom herned var min viden om Renault Trucks’ nye produktprogram begrænset til de sædvanlige rygter som ofte svirrer i transportbranchen, sagde vognmanden, hvis største fokus var koncentreret på de nye langdistancebiler, som bliver markedsført under navnet T og efterfølgende motoreffekt.

Jagt på eksportbiler

Edelskov’s, som vognmandsforretningen i Padborg, kaldes til daglig, blev etableret i 1988 af Egon Edelskov, der i dag har det overordnede ansvar for forretningen sammen med sønnen Heino Edelskov.

Forretningens vognpark består af mange trækkende enheder, hvoraf den overvejende del er sættevognstrækkere, og derudover tæller vognparken et antal egne trailere.

Grunden til Heino Edelskovs skærpede interesse for Renault Trucks’ nye langdistanceserie skyldes dels, at Edelskov’s største transportaktiviteter er trafik mellem Danmark og især de nordlige dele af Norge og Sverige, dels at vognmandsforretningen i nær fremtid står foran at skulle udskifte omkring 20 styk 6x2 trækkere.

-I vor nuværende trækkerflåde findes to Renault Premium Road, som vi er meget tilfredse med. Men da pladsen i Premium førerhuset er trang, bliver de udelukkende brugt af chauffører, som sover i hjemlige omgivelser. Derfor er jeg på jagt efter trækkere med optimal plads i førerhuset til vores eksportchauffører, som ofte er på farten tre uger ad gangen, fortæller Heino Edelskov.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062